Wednesday, February 10, 2010

perak oh perak

- hairan aku, dia sembahyang tak tinggal. awal lagi dah ada masjid. tapi minum, zina semua dia buat.

+ok la tu, kalau dia tak sembahyang, entah jual bini,entah baham anak sendiri.


Begitu-lah hendaknya kita, sentiasa melihat yang lebih baik.Tidak asyik dalam mencari jahat. Bergembira-lah kita dengan yang ditangan,jangan ralit mengimpikan apa yang tiada.

Demikian kata-kata semangat kepada seluruh penduduk negeri Perak.

kemaskini; baca kisah hidup Pak Man Limat disini.

15 comments:

tuan tanah said...

Baiklah.

mamai said...

semoga perak akan bangkit

KiLaT said...

betulkan sembahyang.. zahir dan batin, roh dan jasad baru datang hakikat.

~KiLaT~ tanda dapat hakikat sembahyang bila seluruh anggota dapat dihindarkan dari fasya' dan mungkar.

thoyol said...

heh,

bersemangatlah rakyat perak di sana. bermimpilah mereka akan benda-benda baik seperti Kerajaan Rakyat.

haha..

blackpurple @ jowopinter said...

Perak tak akan jadi emas.

.:HalogAmora:. said...

bila fikir y positif..reaction akan lebih kearah positif. hidup kan lebih ceria lalalala...

cucumatlela said...

begitulah demokrasi.......
lagi mau ...sendiri mau ingat la.
belum ada satu pun kerajaan Islam memerintah melaluai demo & kratos.

ubilepih said...

;) zambry..!!!!!! teh tareeekkk satu

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ku sangka perak akan menjadi emas

Hashim Zabidi said...

kalau perak menjadi emas....
pegangnya lagi kejap lagi kemas...

En. Romzi said...

Jangan taksub mengharapkan peha..
Dapat betis pun sudah patut syukur..


http://manis18.blogspot.com

kingbinjai said...

ooooo

akhi@zub said...

perak oh perak,
jalanlah sehala bukan pada berhala, iman sebagai pemula dan dosa-pahala, moga amal yang disila, berhayat pula

Weed and Bandages said...

tabik.

mukhsen_x said...

ada eh oang g masjid wat bentu camtu?
statement ni cam bahaya lah encik.