Wednesday, February 06, 2008

galing kecil





bangunan makin tinggi mengawan
rakyat makin terpelesok kedalam bumi
selamat jalan kemanusiaan
hello kejahatan,
rasanya engkau akan lama di sini.

13 comments:

Jannah said...

Mr Jones,

Belajar dari jahat,
Jadi baik.

Ku Keng said...

Galing sudah begitu bertukar. Waktu saya kecil dulu hanya semak samun. Sekarang sudah hilan semak, hanya samun. Mungkin.

waterlily said...

aku menjawab bagi pihak kejahatan : Hati-hati manusia telah berkarat,berdaki mengejar harta dan wang, maka yang jahat diiktiraf baik...yang cela nampak mulia.

Pa'chik said...

roti paung se jones... hahaha...
bile nok wak roti yuro pulok..

Anonymous said...

Itu sebab menghabiskan usia mudaku belajar menyesuaikan diri dengan kejahatan.

Mardhiah

ayobkelubi said...

oh jahat!,oh jahat!
pergi kau dari sini!
kami perlukan cinta suci
untuk terus maju diri

Anonymous said...

Ayob, mengharapkan kejahatan pergi adalah seperti meminta tuhan hapuskan nafsu dan syaitan. Be realistiklakan.

Mardhiah

wann said...

abang jones dah pandai menembak..

roti paung panas satu...

roti paung = roti bakar?...kat mana ni?...oops, tanya salah orang, mesti tak jawab punya.

ayobkelubi said...

mardhiah

betulkah?.oo0o0o0o. saya tak tahu lah pulak?. jadi macam mana caranya ek?.

blackpurple @ jowopinter said...

Kejahatan bagi orang yang dah sedia jahat adalah satu kebaikan.

Anti Toksin said...

aku guna poem kamu di dalam post aku.
credited to you.
so sorry, i dont even ask for your consent.

en.LiVe said...

saya suka puisi ini!

-langkahbaru- said...

gambar yang atas tu muzium negeri d terengganu kan?