Thursday, February 14, 2008

galing besar



-first crush aku cyndi lauper, kata stone tanpa sebarang provokasi. Saya gelak kecil mulanya, kemudian gelaka besar membayangkan stone dan cyndi lauper. Tapi bila di fikirkan semula, mereka memang cocok. haha.

Mungking kerana mabuk sebelom tidur maka dia berkata begitu gamaknya. Kita semua tahu apabila kita menahan diri dari tidur, maka kita akan mula bercerita yang bukan-bukan. Membuka rahasia hati dan mencurahkan apa yang tidak berfaedah kepada siapa yang paling dekat ketika itu. Kerena itu juga saya lebih rela tidur dari membebel mabuk kantuk.

Berhati-hatilah apabila mendengar janji itu ini menjelang pilihanraya ini.Kita tahu kebanyakkan wakil kerajaan sekarang sangat letih dan mengantuk akibat sibuk berkempen lama sebelum pembubaran parlimen. Bila tarikh pilihanraya di umumkan nanti, pastinya mereka lebih letih dan mengantuk.

Kasihan mereka, menahan diri dari rehat demi rakyat.

Cerita pembangunan itu ini, mulia budi, bantuan kerajaan dan berbagai istilah murni yang dicipta adalah umpan untuk menundukkan pemilih.Pendedahan rasuah si fulan dan si folan adalah isu basi. Bosan mendengar jika saya terpilih akan saya buat itu ini sebenarnya.

Fikir dengan otak jika kamu pasti yang kamu perlu pergi memilih.




Malangnya, saya tahu, lama sebelom tarikh pemilihan di umumkan, kamu semua sudah putus fikiran untuk memilih partai yang mana. Ditambah pula dengan keasyikkan kamu mentelaah cerita dalam kain para penyanyi dan pelakon (dan kadang-kadang menteri dan jiran sebelah rumah),kamu sedari tadi hanya mahu tahu siapa pula first crush saya.

Dengan pantas saya menjawab,tiada.

-mengapa? kamu bertanya dalam nada penyibuk kelas satu.

-kerana saya adalah first crush kebanyakkan gadis dan wanita pada zaman itu, bahkan juga di waktu ini,jawab saya.

4 comments:

gitartong said...

khairi dok teriok, pade doh tu gapo dio?

zizie ali said...

cindy lauper tu rocker zaman kita kan? budok-budok zaman sekarang tak kenal.

Anonymous said...

hahaha..and..girls just want to have fun...

untuk para. akhir tu..'seeing is believing', jones..


wann

..Love Is a Battlefield..

jebatsari said...

alamak, aj boikot surat khabar saya atau kalam. hehhehhheh