Tuesday, January 29, 2008

taman guru



-pakai enjin lama lagi ke kereta ni Pak Teh?
+ho, dari mula beli dulu. enjin orijinal. baru sekali je oberhol.
-tahan ye kereta ni.
+ho.
-boleh bawok gi jauh?
+ bakpe tok boleh nye? ari tu kawan gi kota baru, lepas tu terus masuk lebuhraya timur barat, gi sampai penang nu.
-kereta ni?
+ho.kawan beli 8000.bren niew. tahun 74.
-kalau nok jual berapa ni Pak Teh?
+hari tu ada orang mintak 5000. tapi kawan tak moh jual sebab bila kawan gi kedai kancil, dia kata kawan tak layak sebab umor dah banyok. (Pak Teh berusia dalam 70 lebih)
-gi kota baru lepas tu gi penang dengan kereta ni?
+ho. tahan ni kereta ni. besi betol. bukan macam kereta sekarang, macam buat dengan damar, langgo dek burung je hancor bersepai.
-bila pak teh gi kota baru lepas tu gi penang dengan kereta ni?
+hari bulan kawan tak ingat, tapi yang kawan ingat sangat tahun dia sebab masa tu mak teh mengandung anok nombor dua kawan, tahun 1976.













alahai...

11 comments:

Anonymous said...

hahahahahaahaha pok pok
jones menulih
jones o jones
eh salah
pakcik jones
bukan!!!!!
abg!
ye ye
abg o abg jones ;)

el-Maaniq said...

alahai

Pa'chik said...

aloh la pokteh.. ekeke..
ingak kang pokteh gi tahung dueribunang... ekeke...

tapi jones, kalu ngan kete ni, nok b'badi deghah.. dok leh lah.. nok b'badi keghah.. buleh bile bile.. ekekek...

wann said...

hahaha..
Jones, dialog yg ke-10, saya ada konpius sikit nak jual kete ke nak jual orang..hahaha

Jones, ada satu entri tahun lepas ceritanya bersambung..bila nak sambung?

norza said...

Adoi laa...sakit perut ketawa.
Real sungguh...!!

dugongsenyum said...

ahahahah aduhh...

anonimuh said...

hahahahahahahahahaahahahahahahahahahahhahahaha.. haih. hv a nice day AJ!

deOughtred said...

bro, lebuhraya timur barat dah ada ke tahun 1976 tu? apa pun, mesti tak pasang aircond punya, natural je dulu-dulu... best betul!

Pegawai Khalwat said...

76.

Kira tahan le tu!

-langkahbaru- said...

skali tahun 76 daa~

neeziee said...

wuih..
ada pakai petua tahan lama ni..