Friday, April 27, 2007

nyanyi

'akan datang kepada kamu sekumpulan lelaki yang (dengan sengaja) meloncat keluar dari sebuah kapalterbang dan mendarat di sebuah tanah yang tidak ternampak akan tanahnya dan jika kamu melihat (perbuatan) itu sebagai suatu kebaikkan, maka adalah sama (kebaikkan) yang kamu lihat pada seorang lelaki yang (walaupun) tidak pernah seumur hidupnya bersembahyang lima waktu (dan kemudiannya mati dalam keadaan begitu) hanya kerana dia (lelaki itu) tidak pernah sekalipun menggunakan kote-nya secara haram dan janganlah kamu termasuk dalam kumpulan manusia yang zalim ( yang memukul jeff ooi)'

abdullahjones 50:50

19 comments:

Sayuti said...

dah. makin pelik dah... haha

mba2u said...

ha ha ha

Anonymous said...

memang lucu juga AJ nih...

jiGOMorrison said...

Jones,

Ada bekas Imam cakap benda tu Jihad! Jihad, dude! Bukan main-main tu!!

Anonymous said...

haha.. terkote-kote aku membacanya..

zizie ali said...

"maka guna duit rakyat untuk terjun itu adalah halal kerana malaya adalah lebih makmur dari myanmar, indonesia, bangladesh, cambodia" (rujuk anonymous yang bila marah terus ambil wuduk dalam abdullah jones'sepi' april 24 2007)

admin said...

hahaha

tuan tanah said...

:)

Anonymous said...

Yeah betul. Tapi ayah saya kata Cina itu Yahudi Asia, thefore dia teruna atau tidak, tak salahkan jika saya simpan sedikit prasangka pada mereka?

Yang saya tak faham kita mudah berburuk sangka pada sesama Islam, tetapi menerima dengan hati yang terbuka pada mereka-mereka yang ntah apa apa tah. Dasar pandang ke timurlah, pandang baratla, kenapa tak pandang zaman kegemilangan kesultanan Melayu di Nusantara?

Kita mudah berperasangka pada India Muslim, mamak, hindu tapi kita macam lupa daratan kalau dapat berkepit dengan bangsa cina walau kita selalu diingatkan yang the only thing straight in chinese is their hair. Kenapa ye. Sebab kulit mereka cerah?

Lagi sekali, saya bukan anti-bangsa Cina, tapi sekadar mempersoalkan akan semacam double standard pada yang berkulit gelap. Secara psychologynya memang kita mudah terpukau dengan kecantikan dan ketampanan. Sebab itu Allah jadikan semua nabi kacak lagi lawa.

Tak salah jugakan jika saya menyimpan sedikit prasangka pada bujang teruna terlajak, sebab pengalaman saya dengan the other guy, persepsi dia ada terherot sikit dek kerana dibuli oleh perempuan-perempuan overly concerned about him. Bila tiba kat lelaki, idealistik tegar, tapi bila kena kat pompuan, psyho kuat berangan, dia punya life yang pathetic dia kata pompuan tu punya life yang pathetic.

Ku Keng said...

Saudara Jones,
saya mulai dengan salam ta'zim.

Tak ada kena mengena dengan entri ini kerana saya sekarang bergiat di Ijok dalam rencana untuk menyelamatkan pokok-pokok besar yang berbanir dan akar berjulai. Projek untuk rumah ibadat bagi calon pilihan amno.

Dan saya telah menganugerahkan saudara dengan Thinker Bloogers Award. Sila ke blog saya. Tak meneruskan tagnya tak apa-apa.

ontahsapo said...

ha ha...

D said...

ooo... koleksi entri yang menarik! whimsical satire!!

Anonymous said...

Hooray parti kita menang.

Anonymous said...

hooray parti kita menang!!!


yesss!! kita tetap kena beli minyak pada rege singgit smilan..

yey.. tetap kena bayar tol.. yey...

tarif api pun tetap macam tu.. yey...

Hasrul Halid said...

Katakanlah hai manusia, takutlah olehmu akan seorang lelaki (dari kalanganmu sendiri), yang akan memerintah apa saja (polis, fru, spr) untuk menyembelihmu di hari yang panasnya mendidih-didih (Al-Hadhari, Surah 9 ayat 113)

Anonymous said...

hehehehehe..macam2 la korang ni.

en cik madam Siut,

sama la kita..terkote-kote,terguling-guling bruhahaha..


tuan hasrul,

bley isi borang jadi nabi baru (tapi kena dpt kelulusan Pak AJ hehehe)

cik puan mardi ah,

ber banyaaaak istiqfar.

tuan sayut,

tak pelik...menghuru harakan majlis bersantai santapan kot.

nala..,

suda mariii wey...ari nak ujannnnn angkat kain tinggi-tinggi

Anonymous said...

:)

Anonymous said...

No comment. :-)

Anonymous said...

hahahahahahaha, i like i like.