Sunday, June 25, 2006

dari

Sebagai pejuang Bahasa Melayu dan Sasterawan terbilang, saya merasa sangat bangga apabila mendapat tahu yang semua nama-nama berbau Inggeris di Putrajaya akan ditukar kepada nama-nama Melayu.

Syabas!

Terbukti sekarang ini yang semua tohmahan kepada pihak berwajip adalah fitnah. Semua penyayang-penyayang bahasa sekarang ini terpaksa menelan kahak kotor sendiri.

Terbukti juga betapa pihak berwajip sememangnya mendaulatkan Bahasa Melayu. Syabas sekali lagi! Sila tepuk bahu kalian sendiri.

(Oh! Jika Dollah yang satu lagi membaca tulisan ini, sila ambil perhatian. Syarikat membuat papaniklan milik saya bernama Syarikat Iklan Menantuemas Sdn. Bhd.

Selain membuat papantanda, kami juga membekalkan kertas-kertas kepala surat. Maklomlah, bila semua nama ditukar kedalam Bahasa Melayu, segala kepala surat yang menggunakan alamat lama mestilah diganti.

Syarikat saya juga adalah milik bumiputra sepenuhnya dan, sumpah! kami tidak makan rasuah, eh! silap. Sumpah! kami tidak mengamalkan politik uang.

Borang tender telah kami hantar. Sebagai peringatan, sekali lagi diulang. Nama Syarikat kami adalah, Syarikat Iklan Menantuemas Sdn.Bhd. Harap Maklom.)





p/s:

1. rem, saya tidak faham. Adakah kamu mencari tulisan saya atau kamu mencari tulisan para pondan hamjadah itu?

2. T.Tanah, kamu tidak cukup cantik untuk diberitahu tentang kedatangan saya ke Dublin tempohari.

3. Komenlah dengan baik. Jangan bergaduh.Buah dada dan kote kamu semua belum cukup matang untuk berkelahi.

4. Saya kecewa apabila mendapat tahu Eminem akan melakonkan watak Paladin.Siapa Paladin kamu tanya. Tanya naga jawab saya.

23 comments:

Anonymous said...

Paladin ? HAVE BLOG WILL TRAVEL. Koboi ala ala Abdullah Jones.

adadia said...

Aha, menantu emas yang sorang. Palanivel atau Paladin?

Obefiend Weiland said...

aku suka bermain sebagai paladin dalm game Diablo. jgn main paladin aku. full panoply of armour and helm. diablo tahap gusi aku je. hehe

so eminem jadi paldin. ni mesti refer kepada filem remake yang kubaca tempoh hari di IGN.com

hmm. saya pun nak jadi menantuemas la begini. bijak betul dolah.. both dolah mmg bijak. pandai

palanivel akan kutengok. adekah sama berlekuk liku libas pusing macam boss dia yang sorang tuh

Palanivel.. na pronounce nama dia punberbelit lidah ku!!

Literature Sushi said...

menantuemas dapat kontrak supply letterhead ke? Mentuaemas punya keje la ni... Tu yang bapak angkat marah sangat, lagi pun dia tak suka terperangkap dalam jem di tambak Johor... abis calar kereta import yg dia beli pakai AP percuma tu...

Anonymous said...

aiya, saya sangat suka apabila ada pergaduhan dalam ruangan komen ni. sangat seronok tau. Pak lah J., jangan sekat kebebasan bersuara kami!

Anonymous said...

Dolah Jones,

Saya mencari tulisan kamu itu. Bukan tulisan pondan-pondan itu. Mohon diberi link-nya. Sudah berguling merata-rata dalam arkib blog ini, masih tak jumpa-jumpa.

tuan tanah said...

jones,
kecil hati sungguh saya.
tapi... saya ingat kamu suka yang kacak saja?

hahaha

Pegawai Khalwat said...

MR. AJ Menantu Emas yang gay?

Satu perkembangan baru yang aku tak sedar.

Terima kasih Tuan Tanah membocorkan rahsia.

Psss.... aku pun nak fight tender jugak. jangan la tomok sangat!

Anonymous said...

Ambik hati lembu guna pisau dan parang, mengambik hati manusia(orang) dengan mulut lidah,aaa...maksud saya kiss cikit! Muaahhhh cup cup cayangLAH LICIK Bucuk lori sampah bagilah kat ayang sikit tender dan projek tu

Anonymous said...

haha!

Rie said...

:-)

kingbinjai said...

heh! :D

Anonymous said...

dah dapat tender, belanja saya kari kepala ikan aa...

Anonymous said...

Pok cik Jones,

HAVE GUN : WILL TRAVEL???
Citer cowboy eh? :))

ayobkelubi said...

;)

jangan rebut tender.tak baik.

jiGOMorrison said...

Tu bukan Menantu Emas, tu HANTUUUU!!!!

blackpurple @ jowopinter said...

Jual tender cuma buat syarat......

sinaganaga said...

Paladin? Ha ha. Siapa? Aku? Ha ha.

jamrihusen said...

tak de gaduh ke? menyampah betol.
(ni kena cari gaduh ni)


sinaganaga, ko tak hensem.

Confessions Of A Female Cryptic Mind said...

Errr to have a fight, mesti ada kote yang matang ker? I dont have a kote so ertinya saya xleh gaduh ker?

If like dat, i be referee. can ar?

jiGOMorrison said...

Err, how about buah dada? Are they matang enough?

Sayuti said...

"sial berbahasa opam" - bob, 2000-2005.

terjemah: "sila berbahasa sopan"

Anonymous said...

Enjoyed a lot! Saggy big boobs