Friday, January 13, 2006

kubur

Walaupun kacak, saya sebenarnya takut juga bila di marah oleh kawan kita dari Seberang Takir-mfazari-. Jadi dalam ketakutan ini saya memohon maaf kepada beliau. Betul kata beliau, bukan semua yang mengambil udang dan rokok itu orang kampung beliau. Orang luar juga ada yang ambil. Pelancong asing juga katanya ambil juga. Jadi hanya sebahagian kecil sahaja yang di ambil oleh orang kampung beliau.

Sekali lagi, mfazari, saya memohon maaf diatas kelancangan jari-jemari saya.

Betul juga, dari di biarkan rosak baik di ambil (bukan kata beliau). Macam pergi ziarah anak dara yang sakit tenat dan tidak pernah nikah. Dari dibiarkan meninggal sebelum nikah baik kita rogol ramai-ramai. Tak adalah dia mati kempunan.


Dan saya sebenarnya tidak ada apa yang mahu di tulis kecuali mahu memberitahu Jannah yang lope benar-benar serius. Cubalah hubungi dia. Saya juga tidak akan menyambung cerita sedih yang terbengkalai di bawah. Cerita itu sebenarnya mengenai bagaimana saya kehilangan angsa peliharaan saya semasa kecil. Dan cerita bagaimana kucing peliharaan saya-juga semasa kecil-pulang kerumah setelah lama menghilang untuk memberitahu bahawa ia akan meninggal dunia. -ingat, saya sakti dan semestinya memahami percakapan haiwan-.

Oh! Pelihara kucing. Kamu pernah ke rumah pencinta kucing sejati? Saya pernah. Dan saya nyaris meninggal dunia dek kerana bulu-bulu kucing yang merata-rata di rumah tersebut. Bila saya sebut merata-rata, saya maksudkan merata-rata. Setiap inci rumah tersebut di penuhi oleh bulu-bulu kucing. Taik kucing cerita lain. Bau kucing juga cerita lain. Ini cerita bulu kucing.

Selain menceritakan bagaimana sayangnya mereka kepada kucing, sebagai orang Islam mereka juga mengingatkan saya yang Nabi kesayangan kita juga sukakan kucing. A' ah, sebab itu ada hades kata *'janganlah kamu buang bulu-bulu kucing kerana sesungguhnya bulu-bulu kucing adalah sebahagian dari kucing'.

pengotor.



*hades adalah kata-kata saya. Hadis adalah kata-kata Nabi s.a.w

11 comments:

Mat Jan said...

susah jadi orang kacak ni jones.

aku faham perasaan kamu.

sebab aku pun... kacak juga.

(nyanyi dgn sedih) bukan ku pinta lahir ke duniaaa... bukan ku pinta kacak begini...

abdullahjones said...

terima kasih mat jan. kita tanggung sahajalah beban ini. dah takdir. (sambung nyanyi...)

Ku Keng said...

AJ,
Anda terlambat, gadis itu baru saja meninggal. Sekarang siapa mau kucing-kucingnya? Kerana rumahnya dalam keriuhan tangisan kucing-kucing yang sedang bersedih kerana kematian tuan, erk sorry, puan. Ah bagaimana mau memanggil puan pula kerana ia belum kawin?

tuan tanah said...

saya cuma mahu tumpang ketawa.

hahahahahaha...

okay.
dah.

dith said...

AJ, seorang penulis blog yang menulis entry sarat dgn metafora sehingga saya tidak pandai membezakan bila anda bercakap tentang hal sebenar dan bila ianya kiasan. Bila anda bergurau dan bila anda serius. Sehinggakan bila anda meminta maaf pon anda sempat bergurau sambil mengaku kacak (atau anda sememangnya kacak? Kalau begitu tolong load satu gambar, kami jadi hakim penentu). Dan bila anda balas komen pengunjung/peminat pon anda masih mahu lagi menyindir dengan penuh sinis, sarat dengan analogi-analogi yang kadang-kala tidak masuk dek akal seperti anak dara sedang nazak tu...ish. (saya harap analogi gila ini tinggal analogi dan bukan realiti...haru betul bunyi nya!)

Bila anda cakap pasal kucing, terasa juga saya sebab keluarga saya bela kucing. Tapi insyallah, tiada bulu kucing dalam rumah saya! Kucing saya duduk dalam kandang di luar/belakang rumah and I only alow them to roam outside not inside.Dan insyallah rumah tiada bau kucing. Harap tiada siapa menganggap saya pengotor!

AJ, don't tell me you don't have any passion for anything??? Besides wanting to bomb the gov office that is! Now please don't give me a vulgar answer ok! hehehe

Anonymous said...

sokong DITH!!! saya pun nak jadi salah seorang hakim penentu.

sinaganaga said...

Jones,
Apa guna kacak kalau - takut kena marah atau takut apabila kena ngorat dengan perempuan.

Tak hipis ler dude! Ha ha.

jiGOMorrison said...

Biar hidup cam hipis, tapi jangan sampai kena siplis.

Jannah said...

AJ,

Kalu lope mahu kenalan, dia kena mulakan dulu.

Aku old passion, mana ada nak ngorat lelaki dulu.

Unless lelaki itu AJ...

Huhu :)

Jarri said...

aku bukan la marah. tegur je tu.

Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! arizona golf tourneys 40mg nexium photograph Interset free credit cards bmw electronic parts Dodge neon+calipers Foreclosure house massachusetts pay per click affiliate campaigns Pur tek air purifiers Singaporemysql webhosting Wheel chair lifts for vans Conferencing internet over video Powwow dance steps http://www.barcodescanners7.info/howdoesmerchantserviceswork.html Nec vt440 multisync projector review Web development jobs east cliff Alboreto audi 2 pole dc circuit breakers for aluminum boats Centre dental insurance Bontril sr or pdm