Monday, January 10, 2011

lapuran pameran foto berjudul ALAM

Jika kamu belum tahu, Rajawali Art Group, kumpulan pelukis paling sombong didunia dan berpengkalan dibandar paling koman di Malaya ini saban bulan mengadakan pameran.

Kami melakukan pameran hanya dengan niat untuk memberitahu seluruh alam betapa kami ini sangat handal.Dengan bujet yang teramat sedikit dan kerjasama yang teramat banyak,lalu kami pun mengabdikan diri kepada seni,kununnya.

Geng Maskara tahu apa yang kami rasa.

Mereka-mereka yang terlibat dalam menerbitkan majalah seni nombor satu Malaya,SENTaP mungkin boleh faham situasi kami. Jika kamu belum mendapatkan majalah SENTaP yang terkini dan terlibat atau tidak dalam dunia seni,kote kamu 2inci.

Sila ke http://sendawamalaysia.blogspot.com/ untuk beli.

Kami bukan sahaja mengadakan pameran untuk ahli,bahkan kami mengundang siapa sahaja yang mahu berkerjasama untuk datang berseni bersama kami. Malang sedikit kerana jika kamu belum meminta tarikh untuk berpameran,kamu perlu menunggu sehingga Januari tahun 2012 untuk mempamerkan karya kamu distudio kami.

Baru-baru ini kami telah mengadakan pameran foto yang pertama. Walaupun memandang rendah terhadap semua jurufoto (kera cacat akal jika diberika kamera sekalipun akan boleh mengambil gambar,kata sesetengah orang. Kebanyakan pengfoto adalah seperti kera yang cacat akal,kata kami)
abdullah hamdan sedang memarahi abu yusof tanpa sebab


Pameran foto berjudul ALAM ini disertai oleh jurufoto-jurufoto dari seluruh Malaya.Awalnya,jurufoto diminta menghantar gambar untuk pemilihan. Kami menerima terlalu banyak penyertaan namun setelah diasingkan kera cacat akal dan tidak,kami memilih 30 gambar foto untuk dipamerkan. Kerja-kerja pemilihan dilakukan oleh DR.Jamal Rahman,penunggang basikal rekreasi profesional sepenuh masa yang diwaktu senggangnya pergi mengajar di Universiti Islam Angtarabangsa cawangan Kuantan dan juga dR.Ali,jantan alpha dalam hiraki kumpulan kera cacat akal.
tetamu yang datang dari kuala lumpur



Setelah pemilihan, Abdullah Hamdan,lelaki paling moody didunia yang sering dilanda angin lintang tidak tentu masa dan kadang-kadang melukis telah sekali lagi dipertanggungjawabkan untuk mengantung karya-karya (saya kata karya,tapi,foto?karya? seperti memanggil batu sebagai intan rasanya) tersebut.

Seperti biasa,walaupun melakukan kerja dengan perbagai alasan yang mungkin akan membuatkan kamu seperti ingin menggigit telur beliau walau pun kamu tidak gay dan tidak ok,kami merasakan beliau memang selayaknya diiktiraf sebagai tukang pamer karya yang paling baik yang pernah kami temui.
liew WK turut hadir
DR.Jamal Rahman (kopiah putih) memberi penerangan.kepala jarang Shahreen ditengah foto


Pameran foto berjudul ALAM boleh dikatakan sebagai antara pameran yang paling berjaya setakat ini distudio kami. Dengan tetamu yang datang dari seluruh Malaya dan juga ada satu rombongan kecil dari Singarura yang diketuai oleh Puan ELLA ANDY (terima kasih kerana sudi datang dari jauh puan,terima kasih teramat banyak).Tambahan pula dengan kehadiran pelajar-pelajar madrasah hafiz yang berhampiran,kesombongan kami seperti terpijak. Kami harap boleh bangun dan sombong kembali dalam masa terdekat.
pelukis terkenal,stephen menon hadir di pameran ALAM. bertudung yuna dan berbeg sandang serta kelihatan amat garang itu adalah Raudzah,si ibu tinggal.


Harus diingat yang Rajawali Art Group bukanlah satu perkumpulan yang berteraskan keuntungan. Biasanya,kami tidak mengenakan sebarang bayaran kepada sesiapa yang ingin berpameran ditempat kami dan juga kami tidak juga mengambil sebarang peratusan dari hasil jualan.Apa yang kami mahu adalah komitmen dalam berpameran.Jika kamu berpameran ditempat kami,cuba tunjukkan kesungguhan. Kami sediakan tempat dan sedikit promosi yang termampu. Kamu bertanggungjawab untuk membawa siapa yang kamu fikirkan patut. Tergantung kepada niat kamu berpameran.Jika kamu mahu karya kamu terjual,maka cari pembeli. Kerana kami tidak memikirkan keuntungan apabila berpameran,maka kami tidak mahu dipertanggungjawab dalam memasarkan karya kamu.

Pameran foto berjudul ALAM menjadi pameran yang berjaya jika jumlah karya yang terjual diambil sebagai tandaras. Rekod jumlah wang yang dikumpul dalam satu pameran masih dipegang oleh Abu Yusof.
antara karya yang dipamerkan


Terima kasih sekali lagi kami ucapkan kepada semua yang terlibat dalam pameran ini.Dan kepada tetamu yang hadir memberi sokongan,kami dengan rendah hati berterima kasih atas kesudian tuan-puan kemajlis kami.

Untuk pengetahuan sekali lagi,kami mengadakan acara sebegini setiap bulan dengan RUNTUN,pameran lukisan karya Abdullah 'Acai' Hamdan,lelaki paling moody didunia yang hanya tahu apa yang dia rasa tanpa peduli perasaan orang lain dan Ahsoo Nur Najihah Lee Abdullah,cina gila yang paling susah dikawal pada 5Febuari 2011 akan datang.

Kami beranggapan RUNTUN adalah pameran yang paling ditunggu-tunggu dek kerana dua pelukis ini adalah antara pelukis yang paling hebat pernah dikeluarkan oleh studio kami.Sila pastikan kamu hadir dipameran mereka.

antara taliban yang hadir. ketua kera cacat akal berkemeja tee dan berkopiah.

ps: sila cari kami di facebook untuk mengetahui tentang aktiviti kami. cari rajawali art group.


5 comments:

mae said...

promo paling sombong, rase macam nak balik pahang....

Anonymous said...

2 alam ..40 juta

Anonymous said...

anon,2alam sombong tidak bertempat.kami sombong bertempat.bukankah ada bezanya itu. :)


rajawali

Pegawai Khalwat said...

Hoh, dok jalan lagi ka?

Bila Rajawali nak mai buat show kat Penang, aku boleh ejas tempat.

abdullahjones said...

PK, kami nak pergi penang.ejas tempat segera!