Tuesday, January 25, 2011

kawan sebenar adalah lawan sebenar.sabar sebenarnya susah.ahaks.



-my best friend is abdullahjones-tulis Timothy Kumar dibuku nota peribadinya dan ditunjukan kepada saya semasa kami disekolah rendah beberapa tahun lepas (uhuks).

Selepas dari itu,saya tidak pernah mendengar siapa pun mengatakan yang saya ini kawan baik sesiapapun. Rindu benar ingin mendengarnya.(baca dengan nada sayupilu)

Saya faham,bukan senang untuk berkawan dengan saya yang banyak kelebihan ini.Namun jika kamu sanggup memikirkan yang semua,apa sahaja yang ada,adalah ujian kepada kehidupan kita semua, maka kamu akan redha dengan kejadian saya dan akan seperti selalu ,sentiasa tersenyum. Seperti kata pepatah,tidak-kan lari gunung dikejar,tidak dapat panjat hari ini,selagi belum kiamat dan kerajaan belum sangat tamak,gunung itu insya ALLAH akan ada disitu

Dan,cuba fikirkan gunung-gunung yang telah kamu panjat sebagai hiburan kepada hati yang meradang itu. Pandang saya dengan kasih dan kasihan. Insya Allah kamu dan saya masuk sorga.

Hari itu,selepas zohor, saya terserempak dengan Kasween,kawan sekolah. Timothy dah meninggal,beritahu dia kepada saya. Meninggal di Johor,sakit jantung. tambah Kasween .Timothy meninggal pada 30Dis.2010. Saya mendapat berita dua minggu selepas itu.

Sedih hati saya bila mendengarnya. kawan yang berpuluh tahun tidak berjumpa,alih-alih hanya mendapat khabar telah tiada.

Mungkin kerana itu, kebetulan kerja di luar kawasan,saya menghubungi Yan Aswad,junior kami semasa disekolah dan menyarankan agar kami berjumpa dan minum-minum. Yan menghubungi beberapa kawan dan bertemulah kami . Kami rapat semasa disekolah dan menjadi sibuk taktentupasal selepas itu. Tahu dimana semua ada,tapi masa dan malas tidak menemukan kami sehingga-lah malam semalam.


khairol kucing.yan aswad.joe fendi.nobi.azmi toyol.shahreeza


Timothy baik orangnya. Tidak bercakap banyak,seperti saya juga (waktu itu) yakni sebelum saya tahu yang saya ini sangat handal orangnya. Beliau berdiri dibarisan tengah no 5 dari kanan dalam foto kelas kami diatas sana. Waktu itu kami ditingkatan 3.

may God have mercy on your soul my dear Timothy.

2 comments:

the artist and i said...

cikgu sekolah stylo lah!

Kurma said...

As Salam Tuan,

Saya bukan siapa-siapa cuma singgah di sini. Saya cuma tertarik dengan gambar beramai-ramai di tingkatan 3 itu. Perasan tak ada satu orang berdiri no.4 dari kanan? Kerana individu yang "terlebih" itu saya menjadi keliru yang masa satu Timothy?