Tuesday, September 28, 2010

radzuan yangku kenal


-kalau maghi nok duduk ssaje,baik dok payoh maghi- kata saya pada Radzuan seminggu selepas saya kenal dia. Dia datang ke Studio Rajawali setiap malam setelah kami berkenalan disatu seminar seni lukis.

Esoknya, dia datang dengan peralatan dan mula melukis. Radzuan adalah pelukis pertama yang menyertai saya di Studio Rajawali.

Dia kemudiannya dengan rajin datang hampir setiap malam untuk berkarya. Lama sebenarnya dia bercuti dari melukis sebelum adanya studio kami. Dibawanya karya-karya lama beliau untuk dipamerkan distudio kami dan semasa awal penubuhan studio ini,karya-karya beliau sangat mendapat perhatian dari pengumpul seni lukis.

Bertugas sebagai guru seni bagi murid tingkatan enam di salah sebuah sekolah di Kuantan,beliau banyak memberi sumbangan dalam melahirkan genarasi pelapis dalam bidang ini.

Akibat dari kesibukkan mejalankan tugas sebagai guru,akhir-akhir ini dia amat jarang datang kestudio lalu mesti-lah kami terperanjat apabila beliau mengumumkan untuk mengadatang pameran solo setelah berakhirnya pameran oleh Abu Yusof.

Rupanya,dalam sesibukkan itu, beliau masih sempat mencari waktu untuk menghasilkan karya-karya baru dan kerana itu, hujung minggu ini akan berlangsung-lah pameran solo beliau seperti tertera di poster dibawah ini.

Kami di Studio Rajawali dengan ini menjemput semua untuk hadir dan bersempena dengan itu,kami juga mengadakan sedikit jamuan hari raya.

Datang-lah beramai-ramai. Tidak cukup makanan,kita makan dikedai.

3 comments:

benludin said...

*dikedai yg berlaukkan patin

Azrai said...

galeri rajawali temerloh ape dah jadi.? Haha

rajalanun said...

InsyaAllah...