Wednesday, July 07, 2010

ted adnan kawan saya.whoooo!


Lama sebelum saya menulis diblog,saya rajin melukis di fotopages. Fotopages tempat foto,namun waktu itu saya masih belum rajin mengfoto. Lalu saya gunakan perisian MS Paint untuk melakar dan hasilnya saya paparkan di fotopages. Lihat disini jika kamu belum pernah kesana.
Lakaran yang mengambarkan perasaan ketika itu. Sebagai hiburan diri sendiri.

Ada juga kawan-kawan yang datang menjengok dan antara mereka adalah Ted Adnan. Sumpah,waktu itu saya tidak kenal siapa itu Ted Adnan.Yang saya tahu,foto-foto di-pages beliau amat bagus.


Sebagaimana disini,di-pages juga saya agak malas membalas komen-komen,namun saya ingat kebanyakkan nama-nama yang rajin meninggalkan pesan. Mungkin kerana yang datang tidak ramai.

Tadi, sedang saya leka distudio, kereta Rejim aka Big berhenti dihadapan. Rejim memang kerap kestudio kami semenjak dua menjak ini. Kami ada rancangan yang nampaknya bergerak terlalu perlahan.

Keluar dari kereta Rejim dua lelaki yang tidak saya kenali. Lelaki pertama menghulur tangan.Saya sambut. 'abdullahjones ada?' tanya dia. 'dia keluar' jawab saya.

'dia keluar' kata lelaki itu kepada Rejim. Rejim senyum dan berkata,kepada saya,'ini Ted Adnan'. Saya pun terkesima. Kami bersalam-salaman sekali lagi dan saya pun memperkenalkan diri.

Dunia ini kecil sebenarnya.Dan bertambah kecil dengan adanya internet.Berhati-hati.
Terima kasih Ted Adnan kerana sudi singgah ke studio kami. Terima kasih banyak.
(Ted adalah penyokong Pasukan bolasepak Belanda. disebelah beliau adalah Bakhtiar-sila rujuk gambar diatas.rejim aka big juga jurufoto.sila kesini untuk melihat hasil kerja beliau).
ps:
1.studio kami terbuka untuk siapa sahaja. datang dan belanja kami minum kerana kami amat pakar dalam memainkan peranan sebagaimana dimahukan oleh masyarakat tentang sengsaranya hidup sebagai pelukis.
2. jika kamu pernah meninggalkan pesan disini atau di mana-mana untuk saya,apa salahnya kita berkenal-kenal.jemput datang ke studio kami, terutama jika kamu bernama roza,antara pembaca awal blog ini. apa sangat jauhnya alor akar dan cenderawasih.


7 comments:

mae said...

gua kenal abdullahjones dari tulisan..rupe2 nye painting dia pun ganas..skang gua dah tau..salute bro!

Tok Rimau said...

stalker betul Ted Adnan ni. hi hi hi.

RajaLanun said...

saya juga mengkagumi anda dan sekutu2 rajawali...

Anonymous said...

ooo Ted Adnan kantoi stalking. he he he

Taf Teh said...

ok jones,


nanti saya datang bawa.... teh atau... kopi???

Rejim said...

Kah kah kah

AJ memang pakar berlakon susah dan tak bersalah kekeke

rasso said...

Lama sudah tidak ke sini... huhu...

p/s: bila mau turun labuan?