Tuesday, July 13, 2010

kasih sayang sesama insan

Manusia dilahirkan untuk berkerjasama. Kita hidup saling memerlu. Jarang kedapatan ada insan yang boleh hidup berseorangan dan menjadi jaya dari sebab duduk sendiri-sendiri.

Menyedari hakikat ini dan walau sombong,saya kadangkala terpaksa mengaku akan putaran kehidupan yang perlu berbuat baik sesama insan. Lalu saya buatkan sebuah poster bagi meraikan pesta filim pendek paling mesra insan di tanah malaya ini.Hasilnya boleh kamu lihat dibawah.

Kemudian dari itu,si Meor nun di Ipoh sana pula merasa apa yang saya rasa.Mungkin kami ini sebenarnya brader-brader yang pernah bersumpah semasa dialam roh untuk sama saling bantu membantu,telah meng-tee-shirt-kan poster itu. Mengalir airmata sayu saya apabila diberitau. Ini agaknya yang telah lama hilang dalam diri banyak insan. Sifat hormat menghormati. Sayang menyangi. Saling perlu. Saling bantu. Perasaan hormar yang mutual.Dan hasilnya boleh kamu lihat dibawah.

Benar,kami tidak memberikan tee-shirt ini secara percuma.Namun cuba bayangkan keuntungan yang kami terima setelah ditolak harga kos kemudian untung yang tak seberapa itu dibahagi tiga pula.Airmata saya semakin banyak membasahi papan kekunci. Tidak tahu bagaimana mahu diluahkan perasaan ini. Terharu,sayu dan pilu silih berganti. Ini kerja gila. Berniaga cara brader-brader.

Untuk itu,dibawah ini ada saya paparkan saiz tee-shirt berkenaan. Jika kamu ada hati,ada perasaan. Ada keinginan untuk menjadi manusia yang insan,tidak dapat tidak,kamu pasti,PASTI akan menyertai kami.

Untuk keterangan lanjut,boleh-lah kami hantarkan email ke :Emailkan ke lanterajiwa@gmail.com atas nama T-SHIRT MASKARA TAK KODI. Butiran mengenai tee-shirt ini boleh juga didapati di facebook saya,sinaga-naga dan meor lantera.

ps: pesanan khas tentang tulisan diatas ditujukan kepada hisyam rahman.sukairi shari dan dr.jamal rahman. tak lupa juga dr. roza dan suami serta mohd. shareen dan emran tamil.

5 comments:

Anonymous said...

erkkk...ingatkan laptop sudah rosak????

lanterajiwa said...

detail mengenai T-SHIRT MASKARA TAK KODI boleh didapati di sini ->

http://lantera-jiwa.blogspot.com/2010/07/t-shirt-maskara-tak-kodi-edisi-terhad_14.html

Ikelah said...

saya xxl 1



azmi

JHaZKiTaRo said...

salam.. blog hopping.. kalau mau baca ttg Malta & other countries, jemput lompat ke blog hamba.. :)

zizie ali said...

siapa kata maskara kodi? walaupun tiada angin, pokok tetap bergoyang...