Sunday, January 17, 2010

kawan-kawan kawan



Selain dari suka mendengar musik, saya tidak tahu langsung mengenainya. Apa itu kod dan apa itu not adalah makhluk asing kepada saya.

Akhir-akhir ini, saya rajin membeli musik yang dihasilkan oleh kawan-kawan setelah berhenti membeli sejak dari zaman pita rakaman dulu. Zaman pita cap kaki. Nik binjidan dan meor menepati citarasa hipis tua seperti saya.Warni ardy terlalu remaja.Jika kamu kenal dia,cuba goda dan kecewakan, nescaya lagu-lagunya akan lebih cerita. Oh, si airmas ada merakamkan banyak sajak-sajak saya dan dijadikan lagu, TAPI sehingga hari ini, saya dan sinaga-naga yang merekabentuk sampul album itu tidak melihat apa tah lagi mendengar lagu-lagu dari album yang kami penatlelahkan itu.

Dan album Space Gambus Experiment bila diumumkan adalah album yang saya nantikan. Sebelum ini, saya sering mendengar ujikaji-ujikaji yang dilakukan Kamal Sabran dan saya setuju untuk mengatakan yang musik yang beliau hasilkan adalah menepati apa yang saya suka.

Saya sukakan semua musik dari album ini,sungguh! Lalu saya abadikan dua musik dari album berkenaan ke filim pendek diatas.

Dibawah ini pula adalah pemberitahuan mengenai gambar yang saya ambil diabadikan dalam katalog pameran lukisan 'take a line for a walk' yang disertai oleh beberapa pelukis terkenal seperti Stephen Menon, Ismadi Sallehuddin,Jeganathan Ramachandran,Hamdan Omar,Sivarajah Natarajah,Ali Nurazmal Yusoff,Mat Ali Mat Som,Sansuddin Lappo dan Mohd Bakir Baharom. Pameran berlangsung di Galeri Metro Fine Art dari sekarang.





ps: jika kamu membaca tulisan ini sebelum tambahan diatas,maaf.

6 comments:

KiLaT said...

sombong tak pernah bohong.

~KiLaT~ gua kerap ketawa kecik sambil tutup mulut.

gerai.com said...

walau apapun jua...terima kasih kpd aj kerana memebenarkan background gambar stephen turut serta dlm katalog tersebut...hehe

kamal sabran said...

hah memang spaced out videonya pak!
rock!

ubilepih said...

menonton wayang pendek aok ni makin kuat lah alasan untuk keh tidak usah banyak berfikir..ahak..ahakk

Kemilau Gemilang said...

errr logo 1mesia baru ke?... simbolik tui

Paiman, Su, Yaya dan Chof said...

menarik...terima kasih atas doa bapak untuk bapak saya...tapi nahi mungkin dia akan dapat ke tjantek lagi...