Sunday, April 26, 2009

sungai kasa

Katakan,kamu ini seorang bapa. Maka wajip bagi kamu untuk memberikan yang terbaik kepada anak atau anak-anak kamu.Makanan terbaik.Minuman terbaik.Pakaian termolek yang termampu oleh kamu juga atap tempat berlindung dari panas dan hujan.

Wajip juga bagi kamu untuk menghalang mereka dari terjerumus kekancah terlarang.

Maka yang demikian,sekiranya setelah melakukan segala yang terbaik dan menghalang kesegala kejahatan dari menimpa,anak kamu itu masih ingkar,walaupun nampak seperti gagal,kamu berhak untuk menepuk bahu sendiri dan berharap agar yang maha kuasa memaafkan kamu.

Namun semua itu tidak memberikan apa-apa makna sekiranya kamu membenarkan anak kamu itu membuat filim bodoh dan kamu namakan filim itu sebagai SIA,Jangan Jalan Dalam Gelap.

Kerana dengan itu,maka kamu akan terus-menerus,keturunan demi keturunan diingati sebagai kaum yang dilahirkan bangang.

Bengong.




ps: rahmat tak mandi sudah ada blog. www.sampahseni.blogspot.com. pergi baca.

11 comments:

rahmat haron said...

bagus2...ada galakan promosi...sekarang aku mandi tiga kali sehari...kuala lumpur puanasss!!!

romzi said...

aku fikir aku tahu filim apa yang dimaksudkan..memang picisan..lebih banyak negatif daripada positif..

jawa peranakan said...

filim apa itu? saya kurang mengerti..

wann said...

habis tu golongan se-angkatan wak jones dah tidak dan tak akan membazir/meluang-kan_____(sila isi tempat kosong dgn perkataan yg sesuai) menonton filem yg sebegitu di panggung..atau di mana saje.. tebak saya..

ubi said...

Tukang Pilem itu hanya pandai melopongkan SIA,untuk mengalak lalat.

benludin said...

jp,
pilem hasil produk anak beranak SELAM

zizie ali said...

falsafah Serkup Production: "berilah yang bodoh kepada yang bodoh"

-langkahbaru- said...

mereka2 bodoh saja akan tonton filem bodoh...jatuhkan maruah bangsa dan katakan di melodi mau kasi pengajaran...macam tahi

katya said...

spot on. filim bodoh hanya untuk orang bodoh.

Airmas sz said...

bagus aku galakan ko lebih mandi da jangan pakaiskop rambut tu ..lagi pun mana ko nak cari skop rambut besar tu ... Rahmat, Jones yang cakap aku wakil jer

hanimomo said...

konon buat filem untuk kebaikan.tah apa jenis kebaikan tah.