Saturday, January 03, 2009

semambu

Bila saja Islam atau umatnya diperbudak, kamu akan segera hantar memo,berpiket,marah,berforum,bakar bendera,merancang untuk memboikot itu ini atau jika kamu dari Indonesia,kamu akan bersumpah untuk menghantar pejuang syahid segera ketanah malang itu. (Seribu kali bersumpah oleh sejuta umat Indonesia,namun belum pernah seorang pun yang kita dengar syahid dimana-mana) Namun setelah selesai segala tindakan yang pada zahirnya nampak amat berani,kamu pulang dan tidur selesa dirumah.

Lalu orang seperti saya akan mula menulis perihal tidak puashatinya saya tentang segala pembunuhan dan tindak jahat yang menimpa Islam. Selesai menulis, saya akan keluar minum bersama kawan-kawan,bergelak ketawa dan berpuas hati kerana saya nampak amat perihatin kepada umat dan agama saya.

Maka,layaklah kamu dan saya kekal duduk dalam murka MAHA KUASA.

21 comments:

tarings said...

daripada berpiket sambil mencarut2 dan memaki2 dan menghidu ketiak teman sepiket, adalah lebih baik berjimak ramai2 di dalam kumpulan yg lebih bersopan santun di bilik yg berhawa dingin di hotel yg berbintang pelbagai.

terlanjur kekal dalam kemurkaan MAHA KUASA, lebih bernas mencari kesedapan dari kesakitan...

Anonymous said...

orang-orang silat tak nak pergi pulak kan...

Weed and Bandages said...

yeah.

semacam itulah 'udara'nya.

wann said...

'the heat of the moment'..kann..

jones "piekia" dalam tulisan dan agaknya lisan juga..

Water Lily said...

Abis tu nak buat apa? Encik Jones,sila kemukakan satu dua resolusi.

Saya? Ingat nak buat bodoh saja. tapi tak sampai hati pulak.

Lalu saya menulis sekerat dua perkataan pendek(tak layak pun nak panggil puisi) :)

benludin said...

bacakan qunut nazilah...

tuan tanah said...

Ouch! Pedihnya!

ammosham said...

moh berdoa untuk 'depa' semua....doa itu senjata bagi orang mukmin.

Po said...

he he

kurang-kurang doa bang!

sebelum buat apa-apa pun.

pipiyapong said...

bukan gua tak nak pergi..takde orang nak sponser tiket kapal terbang pun..

Pok Leh said...

Kahkahkahkah..

Tak settle-settle lagi ke?
Macamane nak settle, KJ pegi demonstrasi depan kudutaan Palestin! Kahkahkahkah.. 200 je pergi?

Pegi la kat kedutaan US nuu..
Bapok segala zionis tu!

Kahkahkahkah..

Letih saya tengok Pak Arab memekik!

Nam Ron said...

:) kritikan yang tepat.

orangjahat said...

apabila sampai seruan jihad, dan kamu masih "DUDUK2" dirumah, maka kamu tergolong dalam golongan yg FASIK dan MUNAFIK.

siapa kamu? bukan kamu lah! tapi KITA LA BAHALOL!!

ANAKANDA TEPIDA said...

aku mewakili org2 kebal & ampuh TEPIDA dengan ini secara rasmi mengumumkan bahawa tubuh kami memang kebal & ampuh..cuma telur kami tidak kebal & ampuh..sekadar masin sahaja..justeru,apabila israel tahu akan kelemahan ini maka kami tidak lagi berupaya melindungi telur kami..

inilah sebab utama kenapa kami hanya berani memekak di sini..

PS-telur ayahanda kami si artis bertubuh sasa itu juga tidak kebal dan ampuh..

mardhiah said...

"Maka,layaklah kamu dan saya kekal duduk dalam murka MAHA KUASA."

First time aku 100% setuju dengan ko. Ko memang bijak.

Reaksi pertama aku dengan serangan ganas baru-baru ni, "memang padan, memang sajak sangatlah, memang padan muka aku, muka kita"

jawa peranakan said...

kalau diperhalusi..sebenarnya bukan kita yang patut kesian dengan org palestin tu tapi org palestin tu yang patut kesian dengan kita..

sebabnya?

dalam usaha untuk mempertahankan akidah, mereka dibedil dan ditembak mati oleh musuh2 islam..

maka syahidlah mereka dan syurga abadi menanti mereka..

tapi..

kita kat sini..nyawa tak mati tapi akidah kita banyak yang mati..lebih malang apabila nyawa mati dalam keadaan akidah mati..

contoh? banyak..ambik sikit je la ye..

berapa ramai org kita kat sini yang mati akidahnya pada malam tahun baru hari tu..pesta dadah, arak dan seks..semuanya org kita..

lebih malang lagi bila dalam keadaan mabuk dan junub tu,bawak kereta laju2,eksiden,mampus pulak kat tengah jalan..

agak2nya jika begitu,adakah jalan kita di alam sana nanti sama dengan jalan para syuhadah di palestin tu?

wallahulam..

Op said...

:)

The Artist as Scientist said...

kill em all

benludin said...

encik pipiyapong,
jgn lupa mintak return tiket sekali..takut deme tak balik je..heehe

nbb said...

saya doa dari jauh aje. ikhlas tapi jauh.

Anonymous said...

tulis dan doa sekali apa salahnya..