Friday, October 24, 2008

camy store


the STATE we're in.*



membenarkan kebodohan
lagu : meor
sajak : yours truly


gezichtsbedrog

apa khabar agaknya
gadis-gadis yang patah hati
di tahun-tahun 60an dan 70an dan 80an dahulu
adakah sudah menikah dan beranak-pinak atau mati atau
menjadi penghuni rumah-rumah sundal, menjual cinta dan
kasih dengan sedikit harga sebagai membalas dendam sebagai
pemberontakan terhadap berahi yang terhalang

apa khabar agaknya
lelaki-lelaki yang galak berzina
di tahun-tahun 60an dan 70an dan 80an dahulu
adakah sedang disiksa malaikat atau menjadi kepala keluarga
yang senang hati melihat anak menjadi ranggi dan tersenyum
apabila peroleh cucu haram atau barangkali sedang aktif
dalam partai sambil mengintai posisi utama pegangan negeri

sengaja aku bertanya khabar
kerana ghairah cinta remaja kala ini dijual di novel-novel di-
layar perak dan di muka peti tivi seolah-olah sangat penting
dan akan mampus segala kehidupan jika sekiranya tidak digembar-
gemburkan akan hilang tamadun jika sekiranya tidak
di-lamputinggi-kan dan terjerit-jerit mempertahankan
konon itu suci, konon ini suci dan konon inilah sumbangan kepada
perjuangan walhal semuanya adalah untuk untung,
untuk uang

dan lelaki-lelaki yang berzina dahulu adalah berkat usahamu
menanam cinta dalam benak remaja kerana kamu lupa yang mereka
cuma perlukan sedikit agama.

Sunday, 10 June 2007


*maaf, saya terlalu inggeris untuk me-melayu-kan tajuk gambar diatas.

29 comments:

jawa peranakan said...

HAHAHAHA!!!

ITU BENDERA KE?!!

MACAM SPENDER AKU JE...

mamasita said...

Adoi!AJ?Engkau ni kadang2 kuat mencarut!Tapi hari ni engkau tembak semua bendera dengan M16!Apa dah jadi babe?hahaha

Anonymous said...

salam. Mempelawa anda untuk vote di www.musicforum2007.blogspot.com. TQ.

-aria.

SHIMI said...

nasib masa 60an dan awal 70an tu aku belum cukup dewasa lagi untuk jadi seperti itu.

dugongsenyum said...

Yang 90an punya tak tanya? tu zaman aku tu. Oh ya zman tu kami sibuk menyanyi lagu rap sambil pakai baju hujan, tak mainlah zina-zina ni, tak 'in'. Haha

wann said...

aiyo, sedihnyeee...

haha..throw the jew down the well.. yippee ya ye yippee ya yo..

benludin said...

dugong..
tahun 90an sumer baik-baik hendaknya...hehehe

ubilepih said...

ha..ha..ha...itu bendera DARA yang telah carik di zakarzinakan oleh kaki-kaki zina yang kini sedang asyik berahi nak merebut jawatan:)

Nur Munifah Putri said...

sedihnya melihat bendera tu.

pa'chik said...

kibor d'dere gitu.. dok keno igak ke pok natang tuh... saloh tuh...

ni musing orang duk bahang pitih ngan puteghi nih... hahaha...

lutfi said...

Sajak tu buat lagu sedap tuh.
Salam

perkasa said...

AJ..mcm tau je bendera tu kat mana
cian...malaysia boleh...
sape yg patut di persalahkan...
anak2..bapak2..cikgu2..pegawai2..yb2..
mentri2..ke mata2 yg melihat...
LOO PEEKAY LAA SENDEEREE...

Anonymous 3.49 said...

Salam AJ,

Baru jumpa blog Dollah Jones, masa singgah di Bergen.

Sedap baca.

norza said...

Di mana-mana ada bendera carik yg berkibar seperti tu, sudah lali melihatnya...hendak dicapai (untuk diganti, mungkin), tangan tak sampai...

Apa khabar, AJ?

benjamin aka pekik lunak said...

sayang bila orang tak ambil kisah tentang penjagaan bendera kebanggan kita

Weed and Bandages said...

(tengok)

cengkiau said...

penuh jiwa rasa..

buat aku terpikir..

terpikir..

padelkopak said...

aduh!!bendera ke hapa tuh?patutnya, bawak2 la turun kan...

ubilepih said...

ha..ha..ha..meor bagitau lu cakap Blues dia pekat..ha..ha..betul tu..memang piaw...n wa layan abis dia pnyer goreng..he..hee

chafizomie said...

saya link sini ya..arigato gosaiemas

Latif said...

salam..thanks for visitin my blog... jgn lupe letak gadget followers k...thanks

zatihazira said...

hey, u drop by to my page..and u seem sangat berbakat. thnks let me found ur page. how u find mine? :)

My Raison D'etre said...

Nice poem.

Havent't enjoyed anything like it since my reading of poems in Lat's "Mat Som".

God bless and wasalam.

Artozy said...

kerana dek puisi inilah aku mengikuti tulisan-tulisan pak aj sampai sekarang hahaha

inna hayati said...

semoga 'mereka-mereka' itu 'bahagia' di dunia n akhirat...

tuan tanah said...

Macam roti kirai.

psychedelicmundo said...

entah sampai bile novel-novel lucah halal,drama2 kongkek berlabel umum dpt tmpat kt tivi n tep2 jalan.bakat sampah,jln cerita longkang pon rmai yg suke

Anonymous said...

Hi !.
might , perhaps very interested to know how one can collect a huge starting capital .
There is no initial capital needed You may commense to get income with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
AimTrust incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with structures around the world.
Do you want to become a happy investor?
That`s your choice That`s what you really need!

I feel good, I began to get income with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a correct companion who uses your money in a right way - that`s it!.
I take now up to 2G every day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to join , just click this link http://ixawecodul.lookseekpages.com/rosiwur.html
and go! Let`s take our chance together to get rid of nastiness of the life

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have were times of troubles when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.
I have never imagined that there weren't any need in large starting capital.
Nowadays, I'm happy and lucky , I begin take up real income.
It gets down to select a proper companion who utilizes your money in a right way - that is incorporate it in real deals, and shares the profit with me.

You may ask, if there are such firms? I'm obliged to tell the truth, YES, there are. Please get to know about one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]