Monday, June 30, 2008

galing beso

Boleh saja jika mahu menuduh orang (datang) lewat. Namun berjaya sekali tidak bermakna kamu bakal untung berkali-kali.

Boleh saja jika mahu (datang) lewat. Tapi sorokkan dari kami bahkan sorokkan dari tuhan. Dosa sekali mungkin di maafkan, namun jika di ulang bimbang mengundang benci tuhan.

Dalam kami sibuk mengira untung rugi hidup, kamu dodoikan dengan cerita kote. Itu sahajakah yang kamu fikirkan saban hari? Kami asyik memikirkan bagaimana mengisi tengkolok, sedang kamu meneliti dengan tekun apa yang keluar (atau masuk) dari dubur.

Engkau yang duduk atau mahu duduk di atas, berhati-hatilah. Tidak selamanya tuhan menaruh belas keatas kamu bahkan keatas kami.Izinkan kami di timpa bala yang kami sendiri cari,bukan hasil dari kerja-kerja gila kamu.




ps; 'e' dalam lewat harus di baca dengan 'e' tanda dan datang dalam kurungan tidak perlu dibaca.

16 comments:

tuantanah said...

... "Izinkan kami di timpa bala yang kami sendiri cari,bukan hasil dari kerja-kerja gila kamu."

Saya setuju.

Tok Rimau said...

Nak tengok baju ko bagus tak bagus, bawak jual kat Maskara.

thoyol said...

hehe..

nak wat macam jones, kalau jual ubat pun, ubat kuat yang paling laku. Hehe..

Kita tengok jer macamana perkembangan nanti. Dah kotor sangat org atas sana. Duk berpikir pakai dubur aje kerjanya..

babazahra' said...

gua rindukan kemunculan watak-watak extra berbaju kurung dan berkaca mata hitam Monica Lewinsky wannabe. Oh! I missed 1998.

dugongsenyum said...

tak kreatif langsung!!!! carilah alasan lain...

tasikmerah said...

idea kreatif utk mengaibkan... huh

benHARPERbenLUDIN said...

gua pun sudah bosan dgn staf gua yg sering (datang) lewat....

SM Sabri@Bomox said...

malu, memalukan dan kemaluan telah disinonimkan dengan kerja-kerja gila survivor politikus Malaya, apa nak buat sdr. AJ. Kalau berita kat akhbar lu tak nak baca, ambik aje kertasnya untuk alas bontot masa masuk public toilet di Malaya ni.

gitartong said...

saya tak pernah (datang) lewat.

jones, kamu makin bersopan.

sinaganaga said...

Oh! Negara ku Malaysia.

Anonymous said...

TAK TAHU MALU SUNGGUH ORANG-ORANG ATAS TU KAN. CINTA TERLARANG MACAM TU DIGEMBAR GEMBURKAN.BAIK IKUT MACAM SAYA WALAUPUN TAK TERLARANG SAYA BERCINTA DALAM DIAM.ITU LEBIH INDAH KAN.BIARLAH JONES TAK SAYANG SAYA ITU HAK DIA.TAPI SAYA SAYANG JONES.ITU JONES TAK BOLEH HALANG.

blackpurple @ jowopinter said...

Malaysia boleh!

semut said...

pak lah,
kamu tak ambil tindakan terhadap mereka yang (datang) lewat ke?

psst..ramai menteri kita suka (datang) lewat.haha

Anti Toksin said...

aku tak tahu siapa yang benar.

cuma boleh, jaga mulut dari fitnah.

dan,

lewat,liwat,lawat,leweh,

pokok tak goyang kalau tak ada angin!

juga, mungkin kita semua dalam malapetaka sebab berbangga sangat dengan dosa.

broken_nigina said...

cuma nak gelak.

benHARPERbenLUDIN said...

posting ni kuor sinar hariang 12julai08...yg best part 'kote' tak disensoredkan