Friday, February 09, 2007

salam

Dave : You know that ramadan thing you told me about the other day?
jones : Ya.
Dave : Well, i've tried it.
jones : Dan?
Dave : It tasted like lychee.
jones : Hah?

Sebenarnya, si Dave ada memberitahu saya yang dia amat gemarkan laici lalu saya menceritakan kepada dia yang di Malaya tidak di tanam laici, itu di Siam. Tetapi kata saya, di Malaya ada buah yang seakan laici dan kami memanggilnya sebagai RAMBUTAN.

Sengaja menceritakan tentang kawan Inggeris saya kerana bimbang kamu lupa yang saya ini tinggal di luar negara. Maklumlah, mahu mencerikatan tentang almari corak Itali atau kerusi yang kamu panggil Chesterfield, saya tidak ada.

22 comments:

tuan tanah said...

:)

wan said...

duhh..! ;)

.:HalogAmora:. said...

ye! saya mmg tahu AJ tinggal di sana. hanya segelintir mereka yg disini saja tergila gila kan perabot mcm tu.

samsulzakaria said...

JOnes .. saya tak ada perabut chesternut tu jadi .. saya ni layak tinggal diluarnegara?

goboklama said...

Anita Sarawak's hubby is a fan of dis brand. Mahal ke?

Jannah said...

Ada subliminal mesej kah disebalik entri ini?

En Jones, kami tahu kamu tinggal di luar negara, cuma kadang2 lupa kerna entri kamu sebelum ini banyak perkatakan tentang kisah Malaya.

Bila sudah rindu pulang saja :)

kuala ping said...

tiada yg aku kenal sewaktu ke ekspo di TTC. Samada aku tidak kenal orang atau orang yg tidak kenal aku.

Tak rasa nk tgk masjid kristial ker? kerajaan Malaya punya.

sinaganaga said...

Ha ha.

Mat Jan said...

j0n3s, saya ada almari corak Itali. almari plastik berzip, plastiknya bercorak gondola Venice. almari corak itali la tu kan j0n3s?

Pa'chik said...

saya panggel mok te anok skoloh

bisobonar said...

Pak AJ,

biar apa jenis biar apa nama di sebut ia hanya almari tempat letak kain baju.

tapi ada kawan lama saya di rancangan tanah melayu beli peti sejuk letak kain baju..

dia cakap...tak lama lagi api nak masuk..lebih 10 tahun tiang api tu tergolek tepi jalan.

kalau sekarang dah lama tiang besi tu ghaib...

gitartong said...

oh! saya baru tahu!

neeziee said...

owh..woo

Anonymous said...

apakah Dave tu ada kena mengena dengan disco? ...hukum tinggal syair lagu disco...hehehe apakah Dave itu seorang Disc Jokey di Disco...kalau macam tu Dave tu DJ Dave ...mmm saya kenal DJ Dave ....

ayomah

Hani Sumayyah said...

AJ...tuan buka saja majalah Anjung Seri dan Impiana, rata2 orang malaya dah pun pakai sofa Chesterfield...cantik jugak sofa itu,kan?

obefiend said...

dangerous dave.. fat little geezar with a moppet. lived near the food and wine at Effingham Jucntion eh wot?

merapek

ape itu chesterfield.. saya hanya kampung kampungan

Rynn said...

hahah..klaka2.. sy org baru yg ske membaca blog kamu AJ.. dan sy sukakannye.. org2 di uk ni mmg gler kan almari italy dan chesterfield.. dan juga pinggan mangkuk royal doulton.. huhu.. katanye di msia hanya menteri sahaja yg mampu pakai sume brand tuh.. huhu.. teruskan menulis..

Roti Kacang Merah said...

*google Chesterfield furniture*

sungguh ceteknya saya, w'pun bidang ada kaitan dengan senidalaman, tapi baru sekarang tahu kewujudan nama Chesterfield.

nampaknya, tak sesuai digunakan di negara tanah air kerana panas dan hangat. kulit pengguna akan melekat dengan kulit perabot bila diduduki. bila nak bergerak-gerak, akan mengeluarkan suatu bunyi seperti kentut, hanya tanpa bau.

melainkan kalau si pemunya memang penggemar kentut sebelum tahi.

hayad said...

ada lagi satu yg macam laici selain rambutan --> buah PULASAN :)

wan said...

dan AJ ada ura2 nak beli perabot tersebut sbb ada jualan murah. Saya lebih suka kerusi Chesterfield yang jenis fabric, cantik! dan tak ada bunyi k****t..:))

areyoung said...

Noted ;)

xazuru said...

hahaha.. rambutan :D