Thursday, September 07, 2006

kamu

Walaupun tidak penting, saya rasa perlu memberitahu kamu semua yang saya akan berpergi-pergian untuk beberapa lama. Kerana itu saya membuka sementara ruang komen untuk kamu tulis. Ianya adalah untuk saya baca nanti. Tulislah, saya suka.

Terima kasih dan tolong doakan perjalanan saya di permudahkan Tuhan.

ps: "berpergi-pergian", huh! sastera sungguh saya.

46 comments:

dmv said...

slm,

lah...baru jumpa blog ni, dah nak pergi2an. ok lah all the best.

BooK said...

ke mana encik jones?

BooK said...

ke mana encik jones?

Raiedzall said...

tour europe kut ni...

Unsunghero said...

...mulut kata benci, hati kata rindu...

Ku Keng said...

A Jones,

Akan segera update. Streamyx baru OK setelah membuat komplen lebih 10 kali!!

wan said...

Salam rindu-rinduan AJ! :)

AJ nak gi buat umrah ya?(main teka saja)

Saya doakan agar AJ selamat berangkat dan selamat kembali, moga sentiasa berada di dalam keadaan sihat walafait hendaknya selama permergiannya nanti dan dapat menjalankan kewajipan dgn sempurna. Amin.

dingin said...

aku masih tidak dapat uang yang banyak

sinaganaga said...

Jones,
Jangan lupa. Seperti yang telah dijanjikan. Terdahulu.

rimanilzah said...

ps: "berpergi-pergian", huh! sastera sungguh saya.
Sebenarnya tiada kaitan pun "berpergi-pergian" dengan sastera. Itu hanya perkataan dan semua perkataan ialah perkataan.

hakim dirani said...

jangan lupa baca doa naik kenderaan.

Sayuti said...

(alasan)

Rem said...

Selamat berpergian. Jangan pergi tak kembali sudah la. Ooopsss!

Jones, kalau rajin.. datanglah Norwich. Jelapang Gandum England. Boleh tengok kincir angin!

embun said...

sejahtera buat anda.
selamat berpergian dan selamat kembali.
saya bakal merindui catatan anda.

Ahmad Damanhuri said...

Abdullah Jones oghe kelate, kawe pong oghe kelate jugok. Meme kawe minat la pakcik Jones ni. Pakcik Jones gi mano nih, balik kelate ko apo?

esis said...

kirim salam pada yang berpergian bersama kamu. emmmmm. yang itu.

tuan tanah said...

selamat berpergi-pergian.

saya dengki, jones. sangat dengki.

selamat pergi dan kembali.

bunga rampai said...

Berpergian?
Naik daun pisang, ambik kat kebun Bro Zizie ... melayang, cepat sampai tu ;)

Gurau Pak Dollahjones :D

Mahu tulis panjang, tapi takut saja dikata saya mengata abdullahjones ;)

Doa saya moga selamat dalam perjalanan, selamat sampai ke destinasi, selamat menunaikan apa saja yang perlu ditunaikan dan moga diberkati, selamat kembali.

Akan merindu.

Salam.

dr in the house said...

Balik Malaya ke?

blackpurple said...

Kami menunggu kamu 'berpulang-pulangan'.... :D

amanitium said...

selamat berpergi-pergian pakcik...

ayobkelubi said...

pantang buka, berderu-deru.

:)

adibahabdullah said...

salam,
jaga diri baik-baik ayahanda, berat hati melepaskan ayahanda.
warkah-warkah lawak bisa ayahanda akan anakanda rindui.
selamatlah ayahanda, selamat pergi, selamat di sana, selamat kembali, selamat setelah kembali, insyaAllah
:-)
(meoww..)

p/s: 'ayahanda' adalah panggilan hormat. ayahanda kandung saye initialnya A.M.S, bukan A.J.

kingbinjai said...

selamat pergi dan kembali

laddyberd said...

berpergi-pergian? Kemana? aperpun, selamat pergi dan selamat pulang...

sally said...

macam jauh jer bunyinyer.. tapi kemana?..

sally said...

macam jauh jer bunyinyer.. tapi kemana?..

BP said...

Jangan lupa jalan balik sudah..

zizie ali said...

'berpergi-pergian' merupakan gaya bahasa kata ganda yang terhasil daripada dua kata terbitan yang menggunakan imbuhan awalan dan akhiran daripada kata dasar 'pergi'. Antonim yang paling tepat dalam konteks wacana ini ialah 'mengembalikan diri'. pengarang sengaja menggunakan frasa 'untuk beberapa lama' sebagai aplikasi teknik suspens. dipercayai pembaca akan mengharapkan sesuatu kejutan (surprise). kejutan itu nanti tentulah benar-benar kejutan. bukan kejutan bodoh sebagaimana yang pernah dibuat oleh astro dengan 'AF masuk' dan seumpamanya yang telah berjaya membodohkan semua umat malaya.
(bersambung)

Jannah said...

Goodbye AJ.

All the best!

Jiwa Rasa said...

Pak Dolah,

Selamat berpergi-pergian. Moga selamat pergi dan pulang.

.:HalogamoRa:. said...

AJ, wa baru balik....lu plak nak berpergi pergian.....will miss ur writing

cepat balik.

ni pergi umrah ke....whtever it is...take care dude!

dugongsenyum said...

kenang daku dalam doamu, ahaks :-)

nnydd said...

hah? dith pon di sini juga?

Anonymous said...

kata saja orang beriman, tapi guna bahasa kasar. jangan nak berlagak pandai. kalau nak berdakwah... guna cara elok, bukan dengan cara memaki hamun, mencarut...

Anonymous said...

orang macam kau ni kalau aku jumpa tengah jalan, aku tembak kau sampai mati... pastu aku kerat2 kasi babi makan...

Anonymous said...

orang macam kau ni kalau aku jumpa tengah jalan, aku tembak kau sampai mati... pastu aku kerat2 kasi babi makan...

Rebecca Ilham said...

Saya sudah rindu.
Ini baru seminggu tanpa catatan terbaru.
Semoga selamat-selamat sahaja dalam pemergian.
Cepat-cepat pulang, ya?

Salam.

kim_labu said...

Assalamualaikum En Jones, umat manalah si anony tu yerk?

loppiess said...

tiada komen utk jones cuma aku menunggu sambungan komen zizie.
tapi......
jones, kemana sajalah engko ni.
samada kau balik Kuantan atau Perlis internet tetap boleh dicapai..apa isunya. Tulis bro..orang2 dok riuh dan histeria tunggu engko.

zizie ali said...

"berpergi-pergian" membawa konotasi meninggalkan daerah mastautinnya. mungkin kembali ke daerah asal. atau ke mana sahaja. termasuk ke tempat yang di diami oleh para pembaca. sekembalinya dari berpergi-pergian, pengarang mungkin akan menceritakan pengalaman-pengalamannya di daerah itu. dan tidaklah mengejutkan jika ada pembaca yang kecewa kerana pengarang rupanya berada tidak jauh dari kediamannyanya. mungkin akan ada pembaca yang berkomentar: "awat hang tak habag? dekat rumah aku tu. kalau aku tahu bolehlah aku jemput hang pekena ayak tiak dan puluit panggang".

glossari:
ayak = air
tiak = teh
puluit = pulut

azyze gomez said...

tiap tiap hari bila klik, tiada nota baru.
hati resah ni.
duduk tak diam bila tak dapat 'makanan ruji' bagi minda sebelum mula berkerja.

wah, kalaulah saya rasa mual dan fidgety macam ini setiap kali nak makan... tentu dah boleh jadi iklan alat pecah lemak versi bergetar-getar di perut dan punggung. Haha. *gelak sendiri*

pak jones, lekas-lekaslah update...

pedulik-hape-aku said...

hmmm ingat sape tadi. macam kenal nama. tareth!

Anonymous said...

Pengulas berpergi-pergian,
Jack of all trades but master of none.
Dia ada master atau phd dalam linguistik ka?
Kejap jadi ulama, kejab jadi dr saikologi lepas tu jadi ahli bahasa, jadilah apa saja asalkan kau BAHAGIA.

Ahmad Damanhuri said...

I am mentally depressed, having a nervous breakdown...anxiety disorder........what does that suppose to mean?

abea said...

kenang aku dalam dompetmu