Wednesday, February 15, 2006

pun

Usaha memboikot barang Denmark akan berjaya. Mari saya terangkan mengapa.

Antara barangan eksport terbesar Denmark adalah arak jenama Carlsberg. Rakyat Malaya yang beragama Islam kebanyakkannya tidak minum arak. Jadi usaha untuk memboikot arak dari Denmark menjadi sangat mudah. Jika adapun rakyat Malaya yang beragama Islam yang meminum arak, mereka lebih gemar untuk meminum arak jenama yang bermoto 'ungelekay naladay' kerana sebagai rakyat kepada negara yang pernah di jajah oleh British, mereka masih ada rasa sentimental terhadap kerajaan tersebut. Tidak ada masalah di sini.

Eksport kedua terbesar Denmark pula adalah wayang kongkek. Ini juga tidak menjadi masalah kerana rakyat Melayu Islam Malaya lebih gemar melihat kote bangsa sendiri. "Jason, Melayu punya ada?" adalah soalan wajip setiap pengemar wayang kongkek setiap kali bertemu Jason dari filim Sepet atau rakan-rakan Jason. Maka usaha memboikot barangan Dari Denmark menjadi amat mudah.

Dan eksport ketiga terbesar Denmark adalah daging babi. Ini juga tidak menjadi masalah kerana kebanyakkan rakyat Melayu Islam Malaya tidak memakan daging haram itu. Walau bagaimana pun, jika terlintas di selera mereka untuk merasa keenakan dagin haram tersebut, mereka tidak perlu bersusah payah membeli daging import berkenaan kerana sebagai sebuah kerajaan yang sangat mementingkan keharmonian hidup rakyatnya, pemerintah Malaya dengan senang hati mengizinkan negara itu menjadi Pusat Babi Asia. Cuma pemerintah Malaya merasa sedikit terkilan kerana daging babi yang di eksport ke Temasik di bungkus kembali dan di jual ke negara lain tanpa melebelkannya sebagai hasil ternak Malaya. Kecewa sungguh kerana babi kita punya, orang lain mendapat nama. Bak kata perpatah lama, Babi punya lemak, Temasik punya nama.

Jadi, usaha untuk memboikot barangan dari Denmark sangat mudah dan pasti berjaya. Mujur benar para Yahudi dan kafir Amerika tidak memperlekehkan agama kita. Jika tidak hura-hara rasanya hidup kita tanpa barangan mereka. Bayangkan, hidup tanpa makan ayam goreng beresepi rahsia, bayangkan! ishh, mujur,mujur.

Benar sungguh kata-kata pemerintah Malaya. Kita sudah sama taraf dengan negara maju. Kilang arak belambak di Malaya. Wayang kongkek buat sendiri. Babi juga kita ternak. Maju,maju.


p/s: d'arkampo, saya sudah lama membaca blog kamu. Terima kasih kerana kemari. . uipts, saya nampak kamu, cuma buat-buat merajuk tidak menegur kamu. seperti perempuan tua yang merajuk kerana tidak dihadiahkan talipon bimbit di hari valentine.( perempuan tua dan telepon bimbit, ishh, tidak masuk ke kepala saya, sangat anih)

ini blog terbuka. tulislah apa yang kamu suka.

60 comments:

Sayuti said...

ayat terakhir tu ditujukan utk saya kah? maka, baiklah.

Pegawai Khalwat said...

Ha ha ha.....

Mr. AJ, mana nak cari Jason ni? Nak cari wayang kongkek buatan tempatan.

(untuk tujuan rasmi ye, kalau ada yang dah pikir benda lain)

d'arkampo said...

terima kasih encik abdullah.

aku cuma berharap Jepun tidak diboikot kerana jika tidak, aku harus berhijrah ke jenama rokok yang lain pula.

sinaganaga said...

Jones,
Nora Danish bukanlah produk made in Denmark. So, kita tak boleh boikot budak perempuan cantik ni. Lagi pun, dia taklah asyik asyik kena tangkap asyik asyik kena tangkap, macam Fazura tu. He he.

Ooo. Kau tak kenal??? Oooo...

tgazfa said...

wow! sinisnya!

Keep it up!

Puan Ainon Mohd. said...

Sdr Jones, Denmark mengekspot 90 juta ekor ayam halal ke Saudi Arabia setahun. Semua ayam beku yang dijual di supermarket Denmark adalah disahkan halal dan dibungkus dengan plastik bertulisan Arab! Sebabnya, ayam-ayam itu dikeluarkan oleh kilang yang mengekspot ke SA itu juga. (Kebetulan tahun lepas saya bercuti ke Denmark sambil tengok cucu tiri saya. Salah seorang daripada anak-anak perempuan tiri saya tinggal di sana.)

Bukunota said...

naga, fazura bukan ditangkap tapi kena jalani ujian air kencing saja.

hati2... dia sedang mengamuk saman orang tu.

bila fazura dan sharifah sofia buat press conference utk saman malu, aku fikirkan mat jan sasaran mereka.

perhatikan, mat jan sering mengangkat mereka sehingga menimbulkan keraguan.

che lah, bila syria cadangkan negara arab boikot barangan israel, negara arab lain tak setuju.

menatang apa yg menjalar dalam hati mereka tak tahu lah.

Fakrul said...

MR AJ,

Betul tu. Selain daripada ayam, ada sosej halal, cokelat dan pelbagai lagi jenis makanan yang diekspot dari Denmark ke Malaysia. Masih kita boleh boikot!

NBB said...

ungelekay naladay...teringat iklan zaman dulu dulu...zaman sekarang takde lagi dah iklan tu.

sya said...

AJ.. sama mcm NBB teringat muka India tu mengelap misainya... eiiiii tak larat

arcahijau said...

bila makan, selalu pilih yang paling sedap

bila sayur, selalu pilih yang paling hijau

bila ikan, selalu pilih yang paling segar

bila iman, selalu pilih yang paling lemah

Jannah said...

Pegawai khalwat, wayang kongkek buatan tempatan bisa didownload melalui program p2p seperti Limewire dan Kaaza. Tak pun selalu2lah jenguk2 IPTA dan IPTS waktu malam minggu, diceruk bangunan kuliah, pasti ada. Bawalah telepon bimbit berkamera sekali, bisa buat banyak untung.

AJ, Denmark tu kat mana? Berjiran dengan Swiss atau dekat lagi nak ke German? Kenapa macam tak pernah kutatap nama negara ini dimuka depan akhbar2 pojok di Malaya sebelum kes karikatur nabi ni?

lutfi said...

hahaha. aku hanya nak ketawa bila habis baca tulisan ko. luth

Sayuti said...

dengan innocent saya bertanya: "wayang kongkek? apa itu?"

bukunota, kalau yang melibatkan mat jan, namanya sharifah sOOfia. ada kelainan di situ.

tambah utk arcahijau:
bila berfikir, selalu pilih yang luar2 saja

bila menuduh, selalu pilih yang orang lain saja

bila menonton, selalu pilih yang kualiti baik punya

Has said...

wayang kongkek buatan tempatan i pernah tengok sekali sebab curious, pelakunnya pelakun drama melayu orang kelantan, macam mana saya dapat, tukang rumah saya beri ke hubby, so kita tengok sama2, sepatutnya bangga sebab hero dan heroin buat terror lagi dari orang barat, tapi rasa malu sendiri tak terhingga. yang tertanya difikiran, apa lah perasaan pasangan pelakun kongkek tu dan perasaan keluarga di kampung. kalau i dapat sure keluarga dia pun dapat.

Ku Keng said...

Ungelekay naladay. Ha, ha. Dah lama tak dengar ungkapan tu. Dik, yang abang tau, boikot tu pemulauan perbuatan yang menjadi kebiasaan. Jadi abang tak biasa atau pernah syoru karlsberg, atau syabedu babi atau lihat wayang cakjoong. Jadi macam mana? Yennaada? Nampak gayanya kena boikot Lego sajalah.

obefiend said...

saya hanya memnoikot wayang kongkek denmark kerana tidak paham langsung apa yang diucapkan pelakonnya

"is dah kron li hagen"
"is mach du li ya?"
"ush tash tein!"

maka kurang feel. tapi wayang kongkek melayu kelakar pula bila dilihat

"abang nak cium nonok"

kesian wan nurazlin. mana pergi dia. barangkali menjual karipap di ulu tembeling dimana VCD tu tak boleh didapati! MAYBE!

sinis.. ur getting better each time!

Jimadie Shah Othman said...

Semalam aku terima satu SMS daripada staf sama company dengan aku, tapi dia tidak di HQ, dia di Melaka. Dia nenek tua pencen yang belum menikah (tapi ranggi). Dia kata: Kod bar untuk barang Denmark bermula dengan 75. Jom boikot, katanya lagi, lebih kurang begitu.

Aku SMS balik. Kata aku, "apalah dosanya orang Denmark ini? Yang jahatnya pelukis kartun tu je."

Dia balas, "inilah anak-anak zaman sekarang. Pandai menjawab. Kalau kita tak pertahankan agama kita, siapa lagi nak pertahankan.

Aku terfikir, adakah kalau tak memboikot barang Denmark tu tak pertahankan agama atau apalah bila Bolikot barang Denmark tu maksudnya pertahankan agama?

Padahal, apalah salahnya pengekspot Denmark dan peniaga-peniaganya. Mereka juga adalah saudara-saudara kita. Adakah anda fikir rakyat Denmark itu sendiri suka dan selesa dengan kartun itu?

Dan ada satu lagi barang Denmark yang abdullahjones tak sebut: LEGO!

Tahu LEGO?

Baik kau tanya cucumu (apalah salahnya budak tu nangis nak main LEGO?!

mangifera said...

hahaha....kelakor2. pecah perut membaca. tp kan, barang Malaya lagi best kualitinya.

wayang kongkek malaya terjadi mungkin sebab nak kahwin makin mahal...mak bapak cam jual anak (in this scenario, tak ubah cam bapak ayam dan mak ayam menjual anak2 ayam) cuma dgn cara terhormat sikit la. mahal2 sikit.

mungkin sekarang ni, kawalan nafsu dan porno2 movie tak ketat langsung. mak bapak pun lebih kurang jer, dah layan porno, lagi mahu tinggal dalam VCD player. dumb ass. cikgu sekolah pun sama...layan baik punya (kes sebenar cikgu sekolah aku kantoi tgk porn movie kat bilik tayangan sekolah). akhirnya, apek2 mengambil kesempatan merosakkan anak melayu yang senang 'ditunjuk ajar' ni....business beb...mana boleh tolak tepi.

aku just nak tunggu, company porno buat filem porno profesional malaya. amatur kita dah cukup hebat dah makcik non oi. bila agaknya ek? 'silicon' valley of malaysia. hahahha...

adeh...melayu2, macam2.

nak boikot? tunggu kita mampu buat semua barang made in malaysia. erk..barang yahudi lagi byk, contohnya...ROKOK. opsss...

Sayuti said...

obefiend: sekali lagi dengan innocent saya bertanya; "wan nurazlin? sapekah itu?"

jimadie: nak boikot, boikot aje. tanak boikot, beli aje. kalu gersang, kawen aje dengan nenek tua ranggi berkenaan. sian dia.

dueng: /j rocco
(gelak2. diorang tak paham)

Jimadie Shah Othman said...

sayuti,
orang sedih dengan peristiwa kartunis Denmark lukis kartun hina nabi. Tapi aku lagi sedih bila Muslim yang nak jadi hero pembela Islam tidak serius dan selalu ambil sikap mudah, berfikir terlalu mudah. Tulisan abdullahjones ni ringan tapi ia bawa maksud yang dalam. Aku sedih respon orang pada wayang kongkek je.

Ribu-ribu orang yang turun demo, heboh-heboh nak boikot tu sebenarnya tak sampai 5 peratus pun yang pernah tengok gambar tu dan tak tau barang keluaran Denmark tu apa. Iman ini dinamakan iman ikut-ikutan: Taqlid buta! Dan taqlid buta ni lebih bahaya dari wayang kongkek dan kartun Denmark.

Pegawai Khalwat said...

Kata bijak pandai; menegurlah dengan hikmah, bukan dengan amarah. Aku tak tahulah sama ada memboikot barang Denmark tu perbuatan dengan hikmah atau amarah.

Aku tertanya juga, andaikata; apalah nasib satu dua keluarga Muslim minoriti yang mungkin bekerja di kilang Lego. Maklumlah, satu dunia dah tak nak beli barangan Lego.

Lebih kurang jugalah nasib pekerja-pekerja Sarawak Tribune yang menanggung akibat perbuatan orang atasan mereka.

Mungkin inilah tindak balas rantaian sosial yang memang tak dapat dielak.

Betul ke tak boleh dielak?

P/S: Jannah, kesian kau duduk dalam hutan tu. Takde WiFi ye? Mintalah VC letakkan di library atau The Mall atau PKP. Laju le skit nak pakai Kazaa.

zizie ali said...

meskipun entri ini bawa maksud yang dalam, aku cuma nak komen pasal wayang kongkek dan angerekey naladey.
Yamseng...
Biarlah orang bijak pandai komen bahagian 'maksud yang dalam' tu..
komenku berbunyi begini:
ungkapan angerekey naladay sudah lama kita tak dengar. Mengapa kita masih teringat ungkapan tersebut?
kerna (ulang: kerna) telinga kita pernah ditubi dengannya. Hingga mungkin ada yang melatah pun sebut ungkapan tersebut. Apa yang selalu disebut oleh orang kampung anda bila mereka latah?
eh, dah panjang komen ni. Tak payahlah komen pasal wayang kongkek.
Harap tak ada yang sedih baca komen ni.

Confessions Of A Female Cryptic Mind said...

Ler. MALAYSIA BOLEH!!!!!!!!!

daun said...

dah lama tak dengar perkataan kongkek.. fehhh

Mat Jan said...

daun: ooo... dulu selalu dengar laaa...

Nyetok said...

Tokey budu cap ketereh, budu sohor dale klate pun doh tarik balik export budu ko Denmark.. Ngepen budu sikit weiyh, jange maroh..

basridugongayu said...

mat jan : ha ha ha

Sayuti said...

jimadi: maaf.

nota: dek kerana nak berfikir terlalu dalam, jgn sampai tenggelam.

diakhiri dengan pepatah yang ada kail dan lautan.

tuan tanah said...

kalau orang itu nama Danish, patutkah kita boikot beliau?

Jimadie Shah Othman said...

Sayuti,
anda tidak perlu minta maaf. Aku fikir kalau tak ada tukang provoke, diskusi tak akan menjadi. Hehe. Aku setuju dengan pandangan (atau persoalan?) yang pegawai khalwat timbulkan. Kita harus melihat sisi-sisi lain dari satu isu. Itu membuktikan kita rasional.

tgazfa said...

mak saya 64 tahun, dan bertelefon bimbit. Pada saya tidak ada janggalnya, tidak ada anehnya.

Tapi, dia tak pandai ber'sms', kalau pandai, aneh jugak saya.

Bukunota said...

boikot bukan utk menghukum satu dua keluarga di denmark atau di mana2 ia dilancarkan.

apa cara utk kau bagi peringatan pd kartunis itu supaya jangan lukis benda yg menghina islam dan bersangkut paut dgnnya?

kau nak bunuh dia? kalau kau ada senjata pun kau tak boleh dan tak dapat.

kau nak pukul dia? beli tiket kapal terbang pun tak mampu.

maka boikot.

apa kesan bila boikot? ekonomi dia terganggu. siapa terima kesan? rakyat.

apa tugas rakyat? di tangan rakyat adalah kertas undi yg boleh bagi kesan pada dasar kerajaan. apa akan jadi bila rakyat marah? SEPATUTNYA (perhatikan aku tulis huruf besar), kerajaan takut bila rakyat marah.

pernah dengar cerita rakyat britain boikot barangan afrika selatan? kalau kau tak dengar cerita ni, sila baca dulu.

teratak tintasukma said...
This comment has been removed by a blog administrator.
teratak tintasukma said...

bukunota, hahahaha (gelak dulu)

boikot barang denmark, mereka senak
boikot gomen, dalam ISA awak diromen ...

sapa sanggup? ;))

(gurau je ye, bukunota ada point, tapi tak semua rakyat mesia ada points. mereka hanya pandang 'coins'... :(

Sayuti said...

hint utk yang berkenaan:
lautan itu luas. ikannya banyak.

BooK said...

adoi
mencabar minda betul bace komen2 kau, kau, kau dan kau
ape itu wan nurazlin? ape itu kongkek?
vocab melayu aku kurang lagi kot

btw,
umat Islam sedunia ramai
makanya kite punyai kuasa beli yang besar
walau tak mewah ttp kite ramai
cube bayangkan ramai2 tak beli barang denmark
kan ke seronok?
kite mungkin lemah dalam senjata dll
tp kite punya kuasa konsumerisme

Dr. PeTunJuk76 said...

AJ berkata:
Mujur benar para Yahudi dan kafir Amerika tidak memperlekehkan agama kita.

persoalan : Tapi Yahudi dan kaafir Amerika telah sekian lama membunuh saudara seagama kita. Bagaimana tu?


Bukunota, hujjah yang sangat mantap (refer to boikot). Tahniah! and selamat memBoiKoT!!

Anonymous said...

terpanggil untuk bersuara wlpn bisu.
I
boikot.bukan susah.tak guna dan beli.itu saja.impaknya.memang besar.rugi.tak laku.keuntungan.tiada.
soalnya.sepadankah dengan punca boikot terjadi.kalau.ya.ya.amat sepadan.ayoooo.kita boikot.
II
Rakyat memilih pemimpin. Pemimpin membentuk kerajaan. Kerajaan menjadi ketua. Kiranya ketua telus dangan kesalahan rakyat, dimana layaknya mereka untuk kita hormati?
III
Pemimpin adalah ketua. Ketua mesti dihormati. Ketua dihina, dimana maruah kita sebagai pengikut?
IV
aku.wajib boikot.kerana aku sayang ketua.

p/s:komen spt entri.maaf
-aku-

wewr said...

Sdr AJ...
Sebenarnya kita perlu mula memboikot dr dalam negara kita dulu, kan? Bukan babi, bukan angelekay entah apa pun tak reti nak sebut, dan bukan wayang biru. Boikot ini lebih utama kerana kalau kita tak boikot yang itu dulu, apa bukti kita mencintai Rasul?

hakim dirani said...

bukunota.
aku yg dok kat Syria ni memang rasa proses boikot ni, aku pon tengok kedutaan denmark dibakar syok oooo...

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it
Audi a4 wide body kit 1992 mitsubishi 3000gt engine http://www.audidealer4.info/Audi-dealer-houston-texas.html Video bocho y ferrari computer board games Pilates southern california Orange county ca area plastic surgeons audi dealer blow dryers 1998 audi a4 audi parts

Anonymous said...

best regards, nice info No bank account required payday loan tramadol 69 for 90 ea tramadol paypal 96 honda prelude car stereo wiring diagram Zithromax tri-pac Tales craps

Anonymous said...

What a great site »

Anonymous said...

жесткое порно видео малолетки http://free-3x.com/ фото трахают школьниц free-3x.com/ порно русское молодые пары онлайн [url=http://free-3x.com/]free-3x.com[/url]

Anonymous said...

singles who click [url=http://loveepicentre.com/]single datings free subscription[/url] best dating sites http://loveepicentre.com/ free dating sheffield

Anonymous said...

cure depression naturally [url=http://usadrugstoretoday.com/products/aciphex.htm]aciphex[/url] medical clinic in dover new hampshire http://usadrugstoretoday.com/products/brand-viagra.htm difference post partum depression and the baby blues http://usadrugstoretoday.com/products/norvasc.htm
medical center professional nacogdoches tx [url=http://usadrugstoretoday.com/products/femara.htm]femara[/url] adhd medicine on children [url=http://usadrugstoretoday.com/categories/la-presion-arterial.htm]seasonale birth control pills[/url]

Anonymous said...

http://rxonline.in/zetia/fda-and-enhance-zetia-study
[url=http://rxonline.in/propranolol]least proarrhythmic drugs[/url] walgreens free drugs [url=http://rxonline.in/prostatitis/congestive-prostatitis]congestive prostatitis[/url]
cvs drugstore ohio http://rxonline.in/zyban/medications-online-zyban-sr
[url=http://rxonline.in/zovirax/zovirax-ointment-coupon]baral osteopathic medicine[/url] help from drug addiction [url=http://rxonline.in/omeprazole/omeprazole-informatin]omeprazole informatin[/url]
heartworm drug http://rxonline.in/revia/diego-revia
[url=http://rxonline.in/remeron/generic-remeron]drugs heroin[/url] poverty drug and alcohol abuses [url=http://rxonline.in/zimulti/allopurinol-and-elevated-ana-and-zyloprim]allopurinol and elevated ana and zyloprim[/url] medicare mail order drugs [url=http://rxonline.in/prostate/prostate-diagnosis-tests]prostate diagnosis tests[/url]

Anonymous said...

http://healthboard.in/candesartan/atacand-candesartan-cilexitil
[url=http://healthboard.in/cymbalta/side-effects-cymbalta]london drugs computer[/url] tylan drug information [url=http://healthboard.in/dicyclomine/dicyclomine-hci]dicyclomine hci[/url]
lansing internal medicine http://healthboard.in/brahmi/brahmi-effect
[url=http://healthboard.in/decadron/osteotomy-marcaine-decadron-infiltrated-block-fashion]employee drug tests in pittsburgh[/url] fda ruling cold medicine [url=http://healthboard.in/conjugated-linoleic-acid/conjugated-linoleic-acid-found-in]conjugated linoleic acid found in[/url]
pharmacy software england http://healthboard.in/carbohydrate/effectiveness-of-high-carbohydrate-and-low-fat-diet-for-athelete
[url=http://healthboard.in/cordarone/affect-cordarone-side]mexican online pharmacys[/url] what is the definition of illegal drugs [url=http://healthboard.in/cyclophosphamide/cyclophosphamide-before-transplant]cyclophosphamide before transplant[/url] colonial drugs orlando fl [url=http://healthboard.in/crestor/lipitor-crestor-pravachol]lipitor crestor pravachol[/url]

Anonymous said...

adult website creators http://xwe.in/shemales/shemales-and-young-boys-movies
[url=http://xwe.in/thong/thong-board]adult dvd ask me if i love anal[/url] virgin atlantic flights to florida [url=http://xwe.in/hcg-oral/oral-language-across-the-curriculum]oral language across the curriculum[/url]
sexy 16 yr old http://xwe.in/bdsm/streaming-bdsm-videos
[url=http://xwe.in/gay-anal/gay-cock-sex]download full length porn extreme rough sex[/url] amateur strokers [url=http://xwe.in/blowjob/wife-blowjob]wife blowjob[/url]
sexy comic strip http://xwe.in/gay-boy/free-gay-match-match-in-valparaiso-indiana
[url=http://xwe.in/toon/tiny-toon-adventures-acme-all-stars]sexy kirsten dunst pics[/url] adult gifs images [url=http://xwe.in/shemales/shemales-suck-cock]shemales suck cock[/url]
youth protection venture adult training http://xwe.in/adult-video/dental-procedure-code-remove-plaque-calculus-adult
[url=http://xwe.in/shemales/shemales-hall]free giant dildo masterbation porn[/url] sexy ebony feet free thumbnail pics [url=http://xwe.in/thongs/amateurs-in-thongs]amateurs in thongs[/url]

Anonymous said...

travel to newfoundland http://xwa.in/maps/moto-maps macau travel package
[url=http://xwa.in/inn/holiday-inn-express-fayetteville]graco travel stroller cover[/url] saber travel [url=http://xwa.in/hotel/raddison-hotel-slc]raddison hotel slc[/url]
travel acxess http://xwa.in/cruise/cruise-mekong-river
[url=http://xwa.in/expedia/expedia-amsterdam]merry mary travel[/url] vancouver travel clinc [url=http://xwa.in/expedia/expedia-stock]expedia stock[/url]
techniques on travel feature writing http://xwa.in/inn/tahitian-inn-new-port-richey dracut travel basketball sports scheduale [url=http://xwa.in/tourist/bedford-tourist-information-guide]bedford tourist information guide[/url]

Anonymous said...

chic wide shoes http://www.thefashionhouse.us/a-m-n-madness-national-long-sleeve-top-black-item1910.html eyewear chanel [url=http://www.thefashionhouse.us/north-sails-polo-shirt-for-women-purple-item1942.html]where are shoes made[/url] lauren london screensavers
http://www.thefashionhouse.us/white-navy-blue-dolce-amp-gabbana-color75.html shoes lyrics [url=http://www.thefashionhouse.us/galliano-women-apos-s-long-sleeve-tops-brand33.html]kara saun cheats dollhouse shoes[/url]

Anonymous said...

northeast regional medical center texas [url=http://usadrugstoretoday.com/products/alavert.htm]alavert[/url] heart and soul hoagy carmichael free sheet music http://usadrugstoretoday.com/products/cozaar.htm
lipotropic diet monographs [url=http://usadrugstoretoday.com/products/inderal.htm]inderal[/url] gum and the brain [url=http://usadrugstoretoday.com/terms.htm ]can i drink alcohol with antibiotics [/url] morrisania health center
florida blue cross blue shield health insurance [url=http://usadrugstoretoday.com/catalogue/w.htm]Order Cheap Generic Drugs[/url] type 2 diaes diet suggestions http://usadrugstoretoday.com/products/strontium-bone-maker.htm
drug court judge be elected or appointed [url=http://usadrugstoretoday.com/categories/disfunzione-erettile.htm]disfunzione erettile[/url] jet dental burs [url=http://usadrugstoretoday.com/categories/anti-saure.htm ]boiled corn silk for liver health [/url] gratitute is heart memory

Anonymous said...

fashion history http://www.thefashionhouse.us/dolce-amp-gabbana-zip-jacket-for-men-black-item59.html tobin home fashions tablecloth [url=http://www.thefashionhouse.us/navy-blue-v-neck-color21.html]charles david shoes[/url] non skid shoes
http://www.thefashionhouse.us/navy-blue-yellow-women-color210.html fashion figure template [url=http://www.thefashionhouse.us/gioventu-bruciata-brand83.html]red hat society shoes[/url]

Anonymous said...

fallon wellness pharmacy [url=http://usadrugstoretoday.com/categories/hypnotherapie.htm]hypnotherapie[/url] prescription drug and abuse and senior http://usadrugstoretoday.com/products/isoptin.htm
cima health latino [url=http://usadrugstoretoday.com/products/cefixime.htm]cefixime[/url] cholesterol arimidex [url=http://usadrugstoretoday.com/products/relafen.htm ]factors that affect immune function [/url] natural ways to boost your immune system
medical publication [url=http://usadrugstoretoday.com/catalogue/a.htm]Online Drugstore[/url] orthopedic medical dictionary http://usadrugstoretoday.com/products/cardura.htm
fda overseas inspections china [url=http://usadrugstoretoday.com/products/sumycin.htm]sumycin[/url] pamela anderson penthouse photo shoot [url=http://usadrugstoretoday.com/products/imitrex.htm ]quiet riot album metal health [/url] general cause of stress

Anonymous said...

wide width shoes http://www.thefashionhouse.us/?action=products&product_id=1400 french fashion [url=http://www.thefashionhouse.us/dolce-amp-gabbana-leather-jacket-for-men-black-item2298.html]great shoes[/url] most comfortable womens shoes
http://www.thefashionhouse.us/44-roberto-cavalli-size26.html gucci dog bowl [url=http://www.thefashionhouse.us/-dressy-tops-gucci-category20.html]chinese shoes[/url]

Anonymous said...

http://jqz.in/pharma/pharma-universal-health-care
[url=http://jqz.in/soma/david-bohm-soma-significance]twai na chinese medicine[/url] federal pharmacy law pdf [url=http://jqz.in/soma/soma-city-lyrics]soma city lyrics[/url]
ambien gift viagra http://jqz.in/soma
[url=http://jqz.in/pfizer/pfizer-patient-to-care-website]different drug problem email[/url] unexplained toothaches otc drug [url=http://jqz.in/soma/misuse-of-soma]misuse of soma[/url]
identify prescription drug http://jqz.in/pharma/pharma-programmer-telecommute
[url=http://jqz.in/cialis/cialis-levetra]the history of prescription drug abuse[/url] vermont medicaid drug rebate program [url=http://jqz.in/acomplia/abana-ba-ballou]abana ba ballou[/url] transfer drug prescription discounts [url=http://jqz.in/tramadol/tramadol-several-online]tramadol several online[/url]

Anonymous said...

russian couples lottery having children http://lwv.in/blackjack/boris-on-blackjack betting on greyhounds
[url=http://lwv.in/slot/narrow-slot-tank-stainless]samsung blackjack i607 headset adapter[/url] keno payoffs [url=http://lwv.in/jackpot/shamrock-hotel-echuca-trivia-jackpot-question]shamrock hotel echuca trivia jackpot question[/url]
horse racing betting tips http://lwv.in/casino-playing-cards/plastic-bicycle-playing-cards
[url=http://lwv.in/poker-online/online-poker-web-site]poker winning computer gambling[/url] bill bennett gambling [url=http://lwv.in/lottery/texas-lottery-next-drawing]texas lottery next drawing[/url]
powerball lottery http://lwv.in/jokers/auburn-mall-jokers gambling video clips [url=http://lwv.in/online-casinos/casinos-in-chicago]casinos in chicago[/url]

Anonymous said...

farmcum movie trailer [url=http://moviestrawberry.com/films/film_shuttle/]shuttle[/url] dragonball z live action movie http://moviestrawberry.com/hqmoviesbygenres/download-genre_drama-movies/?page=42 ajay movie sunny
avalon web of magic movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_red_is_the_color_of/]red is the color of[/url] bootleg movie http://moviestrawberry.com/hqmoviesbygenres/download-genre_sci-fi-movies/?page=17 movie theaters orlando
movie stars images [url=http://moviestrawberry.com/films/film_short_circuit/]short circuit[/url] next superman movie
gangsta high korean movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_treasure_island_70/]treasure island 70[/url] movie list spredsheets http://moviestrawberry.com/films/film_blue_crush/ a secret hand shake movie
the women meg ryan movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_the_tracey_fragments/]the tracey fragments[/url] screenblast movie studio canon http://moviestrawberry.com/films/film_space_buddies/ gay cartoon movie

Anonymous said...

werner erhard movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_firestarter_2_rekindled/]firestarter 2 rekindled[/url] the condemed movie release date http://moviestrawberry.com/films/film_the_treasure_of_the_sierra_madre/ hostile 2 movie
writing a movie script [url=http://moviestrawberry.com/films/film_the_village_smithy/]the village smithy[/url] bad boys movie online download http://moviestrawberry.com/films/film_tropical_rainforest/ sybian movie clips
movie one bookie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_la_bamba/]la bamba[/url] amatuer wife movie
nudies movie gallery [url=http://moviestrawberry.com/films/film_the_day_the_earth_stood_still_2008/]the day the earth stood still 2008[/url] celebrity lingerie movie http://moviestrawberry.com/easy-downloads/letter_B/?page=7 website how to develop a movie or tv show
movie sellers [url=http://moviestrawberry.com/films/film_lords_of_dogtown/]lords of dogtown[/url] predator movie download free http://moviestrawberry.com/films/film_the_defector/ sex movie gallery