Tuesday, February 28, 2006

pinggan

satu.

Lelaki kurus yang menjadi gemuk selepas nikah adalah anak derhaka. Berpuluh tahun di beri makan oleh ibuanda tersayang, jasadnya ingkar tidak membesar. Tetapi hanya setahun selepas nikah, jasadnya tiba-tiba merasa amat seronok dan membengkak secara membuta-tuli.

Tidakkah derhaka ibu namanya itu!

Ukuran anak derhaka? Lilit pinggang mereka selalunya lebih dari saiz 30. Bahkan selalunya lebih besar dari itu.


dua.

Minyak naik harga? tidak apa, Mawi kaya, Siti rajin bersedekah. Tentu mereka kongsi bersama kamu.

24 comments:

Anonymous said...

Saudarek AJ, haiya.. mana ada derhaka, Itu tanda cukup baja, cukup makan PAKAI! Dulu belum kahwin mana ada sedekah, la ni selalu sedekah, kalau tak duit pun kederat. Kawan dengar ustaz cakap gitu.
-Labu.

basridugongayu said...

Tuan Jones, tak baik tuduh saya macam tu. Saya tak derhaka.

Eh.. terasa pula saya :D

Tahun 1999 pinggang 28 inci, sekarang 36 inci.

-Basri
P/s : Gemok sebab banyak minum susu.

sya said...

Maka begitu ramailah lelaki derhaka kepada ibunya dalam dunia ini.. sabar ajerlah

Kak Lady said...

Eh!!...erm!!...kalau tak naik plak badan suami tu nanti dikatakan isteri tak pandai jaga suami...suami tu merana patut le suami tu kawin lain...ade ke patut?...mcm sya kata...sabar je lah

sinaganaga said...

Jones,
Awal kau bangun hari ini? Atau semalam kau tak lena tidur? Ermmm...

NBB said...

derhaka ke kalau makan terlebih?

kunci hilang said...

saya tidak pernah menonton si tanggang.
Gemuk jugakah beliau?

Pak Malau said...

syukur Nak, kerana Pak Malau tak gemuk gemuk dari muda sampai ke tua.

zizie ali said...

gemuk kerana senang hati. berjaya memberi nafkah zahir dan batin.

tuan tanah said...

hahahaha

Ku Keng said...

Ini perlu Pak Cik yang beli nasi di gerai yang dilanggani NBB ke?

Anonymous said...

sori tuan jone, itu bukan ukur lilit pinggang tapi ulur lilit perut.

Sayuti said...

saya mungkin derhaka kepada datuk. sesekali tidak kepada ibu. tapi, pinggang saya memang dari dulu lebih dari 30.

tapi, kalau lepas kawen makin turun? tidak derhakakah?

tgazfa said...

itu kalau lelaki ... kalau perempuan bagaimana ye? gemuk selepas berkahwin bermakna sgt taatkan suami la ye? bukan kah syurga isteri ditelapak kaki suami?

beruntungnya saya ... dah lah tak derhaka kepada ibu, tak derhaka kepada suami juga ...

Jannah said...

Suka hati je. Dia gemuk sebab gembira la tu. Mungkin juga sebab perubahan hormon. Mu cakap pasal abang2 gemuk ni, nanti kena balik kat awak kan susah.

Mintak jauh le AJ.

Mahyudin said...

kalau gemuk lepas kawin = derhaka,
maka kalu makin kurus berbanding sebelum kawin tu namanya apa = taat?

aku rasa tangas, bukan taat. dah kena nasi tangas tu...

obefiend said...

saya tak kawin lagi tapi sudah 34 saiz pinggangnya. saya masih tinggal bersama ibu saya. saya seorang yg boleh dianggap loser jika masih tinggal di US or UK. saya semakin gemok. bukan kerana makan nasik MAMA tapi makan MCD dan KFC. saya derhaka kepada mama kerana UNCLE SAM. saya mendahulukan pakcik colonel dan badut sarkas berambut merah dari mama. mama tak kecik hati, malah mama suka berbaring disofa tiap pagi dan petang kerana tak perlu mengisi perut anak lelaki tunggalnya

mungkin mama yg dah lupakan saya. bila lapar disuruh saya call PIZZA dan MCD..so salah kah saya?

Mawi dan Siti duit simpan sendiri,
Kita juga yang berapi -rapi,
pelaburan astro berganda sejuta kali,
Lagakan fan mawi with fans siti,

mekasih!

Sayuti said...

eff,

konklusinya?

kau gendut!

haha

Pegawai Khalwat said...

derhaka tak pa, asal raya je minta ampun.

Kalau tidak tak guna raya dua kali setahun.

Tapi kalau tak sempat minta ampun?

HUmm......

Kita mintala Mawi atau Siti sama-sama doakan.......

Confessions Of A Female Cryptic Mind said...

esehmen... then if dah gumuk after kawen, derhaka eh? hehehehehe... kena gi gym nie.

Anonymous said...

pungkuk ayam
dalam sup tomyam bercili
abdullahjones

ada kerang busuk
didepan skrin komputer

-haikai no renga

aeyjay said...

satu
derhaka kah suami² yg gemuk itu kpd ibu mereka???

dua
rajin bersedekah pada yg kurang berupaya.kita yg sihat tubuh badan layak ke terima sedekah???

argh! 'world' lagi ... :(

artisticklytouch said...

Dude! kasar siot. Apa yang kau marahkan sangat ni?

wani said...

ahahaha...
x larat nak gelak..
entry yg hebat bangat..
ape lakkk kasar..
tu AJ nak gurau2 jek laa..
*gelak guling2*