Wednesday, December 28, 2005

semuanya

Jeremy Clarkson adalah satu figura yang amat di hormati didalam bidang permotoran kereta. Dan banyangkan kegembiraan wakil jualan di bilik pameran Perodua Kelisa apabila beliau datang dan membeli sebuah kereta kebanggaan rakyat Malaya itu.

Setelah selesai segala urusan jual beli, beliau memandu kereta itu keluar dari bilik pameran tersebut dan berhenti diseberang jalan betul- betul di hadapan bilik pameran tersebut. Beliau keluar dari kereta. Ditangannya kelihatan sebuah (?) tukul besi. Dengan tenang beliau menghentak seluruh tubuh kereta tersebut dengan tukul berkenaan. Ternganga mulut wakil jualan Perodua Kelisa.

Setelah berpuas hati, beliau memandu kereta tersebut ke suatu tempat yang agak sunyi.

Beliau kemudiannya meletupkan kereta tersebut.

Semua ini boleh kamu lihat jika kamu membeli dvd Heaven And Hell Jeremy Clarkson kerana saya jamin siri Top Gear yang ini tidak akan ditayangkan di Malaya. (saya akan hubungi Jeremy Clarkson untuk bayaran mempromosi)

Jeremy Clarkson amat membenci Perodua Kelisa kerana katanya ini adalah kereta yang paling tidak berguna di dunia.

Bagaimana Jeremy Clarrkson boleh berbuat demikian?

Top Gear disiarkan melalui saluran BBC Satu. Semua saluran BBC adalah bebas dari iklan. Jeremy Clarkson tidak perlu mencium bontot sesiapa untuk sirinya. Jadi beliau bebas untuk menyatakan apa yang beliau rasakan benar menurut pengalaman beliau. Ianya tidak semestinya benar, tetapi beliau bebas. (siri Top Gear tidak begitu popular di Amerika kerana seperti Malaya, semua rancangan tivinya di taja).

Kebanyakkan penguasa-penguasa dan pemuka-pemuka yang duduk didalam kerajaan Malaya adalah manusia tidak bebas. Mereka adalah manusia-manusia yang di taja. Mereka perlu mengiklankan barangan yang menaja mereka demi untuk menyambung tajaan tersebut sehingga (jika boleh) ke lubang kubur. Ini perlu kerana cacing dan malaikat kubur juga perlu tahu kehebatan barangan tajaan mereka.

Jika dengan menolak segala yang di benarkan oleh Tuhan akan memastikan kontrak tajaan mereka disambung, mereka akan lakukan.

Kepada mereka saya ucapkan Selamat Berkumpul Di Dataran Merdeka Di Malam Tahun Baru kerana ini amat penting untuk kebangkitan semula Islam di Malaya.

Merdeka! eh silap...(nyanyi) bertemu dan berpisah adat manusia bla..bla.

8 comments:

Unsunghero said...

...selamat berhijrah AJ

Tok Rimau said...

Aku tidak kenal Clarkson. Sirinya tiada di RTM. Pun begitu, aku sering bertanya dgn kawan-kawan yang pulang dari negara penjajah tentang Review Kereta Malaysia di sana. Mereka mengatakan pada tukang komen semuanya buruk. Yang baik adalah kereta-kereta mahal. Mungkin kereta kebal. Bodynya utuh.

Aku ingin bertanya: Jika kelisa itu buruk (mungkin grade F), menurut Clarkson kereta apakah dalam kelas yg sama dengan Kelisa yang lebih baik?

Unsunghero said...

...aku pakai kelisa. aku bangga dengan kelisa aku :)

abdullahjones said...

rimau, saya rasa dia sangat memuja Honda Civic terbaru. Kereta empat pintu yang kelihatan seperti kereta dua pintu. Saya juga tergoda. Harganya disini seakan-akan harga Kelisa. (p/s:mengapa saya tidak dapat ke blog danchan kamu?)

Unsunghero, kelisa pun bagus. Saya bukan bicara hal kereta. Cuma sebagai bandingan. :)

Anonymous said...

kenapa encik jeremy tidak memakai kereta mainan saja? kan lebih jimat!

Tok Rimau said...

saya pun tak boleh masuk danchn saya.

-TokR

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP buy cheap impotence treatment viagra Cheep greece european travel Bikini cup e Meridia valtrex Travel sentry luggage lock How is blood pressure reading written Side affects from zoloft honeymoon resorts inclusive mexico mitsubishi 35 stand Insurance claims advice Tamiflu vorbeugung Blood+lowering+pressure Cheap calls cook island caldwell travel agency

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Protonix abdominal pain free big cocks for mom blackberry way oldies mp3 Free nude shaved pink pussy pics Certification in teaching in georgia Ideas get celexa acyclovir dose mortgage brokers online games Home las vegas insurance owner Bang bus sheila anal http://www.ip-based-surveillance-cameras.info Supplement that expresses bone marrow stem cells Camping with dogs northern nsw Thourghbred horse racing .com Driveway chip tar Lambton sports