Friday, November 11, 2005

lembu mati

Seluruh dunia hari ini penuh dengan penderitaan. Samada musibah yang melanda negara-negara yang penduduknya adalah manusia Islam atau pun tidak, rata-rata seluruh penduduknya berada didalam situasi yang amat menyedihkan.

Mangsa tsunami tempoh hari masih ramai yang tidak punya apa-apa. Tidak punya harta tidak punya keluarga. Mangsa gempabumi Pakistan ramai yang akan mati kerana kesejukkan dan juga perbagai jenis penyakit. Di Jordan hari ini berpuluh manusia mati di bunuh. Di Indonesia juga khabarnya telah mati beberapa orang yang diantaranya adalah Dr. Azahari.

Di negara-negara bekas blok kominis dulu ramai yang kebulur. Ramai yang menjual anak samada untuk dijadikan anak angkat atau pun dijadikan perempuan lacur.

Dalam kelam kabut kehidupan hari ini, apa yang kita fikirkan?

Sebenarnya kita tidak memikirkan apa-apa. Kita biarkan kehidupan di keliling kita terus beredar tanpa kita pedulikan. Apa yang penting adalah rutin harian kita tidak di ganggu.

Kita masih terus menulis blog. Dan dalam suasana masih raya ini kita wajip sedang sibuk mengatur acara makan-makan. Kita masih sibuk menunggu kawan 'chatting'.

'Chatting', ini satu lagi hamjadahnya. Jika suami atau isteri kamu membuang masa lebih dari setengah jam sehari dengan ber'chatting', wasapadalah kerana, 'Rin Tin Tin/ kerja Polis tapi anjing/mula-mula 'chatting' lepas tu laga lubang kencing.'

Jika ada suami/isteri kamu yang buang masa macam saya katakan tadi, ambil pantun diatas tulis besar-besar, letak depan komputer.

Berapa banyak suami/isteri yang makan hati kerana suami/isteri sibuk berbual dengan kawan entah betul entah tidak. Habis semua rahsia di hebahkan kepada dunia.

Yang suami menceritakan keburukan isteri kepada orang. Yang isteri juga begitu. Semua cari pasal, cari dosa.

Jika tidak puas hati dengan suami/isteri, cakap, bincang. Bukan pergi mengadu dengan Joe Kasanova. Kamu kangkang Joe Kasanova kenyang. Jika suami kaki wrastle mania, repot polis. Tak Bekenan sangat kepada suami/isteri minta cerai. Habis cerita. Apa ke bodohnya sampai bende kecil seperti ini pun nak tunggu pemikir agung seperti saya menulisnya. Buang masa saya!

Kebaikan suami/isteri kamu juga jangan ceritakan kepada orang lain, muntah hijau kawan-kawan yang mendengarnya nanti. ( 'you tau, husband i kan...' ish nak terberak saya mendengarnya) Jika suami/isteri kamu baik, ceritakan kepada mereka. Mereka gembira kamu bahagia.

Berbalik kepada penulisan blog. Jemputlah kawan-kawan kamu datang ke
blog hebat saya ini kerana ramainya pembaca blog saya ini amat penting bagi saya.

5 comments:

nhf said...

jangan berak lagi, tunggu dulu

Nurelhuda said...

Pengalaman saya pula , para isteri terlalu takut nak ceritakan keburukkan suami sehingga sanggup kena dera bertahun tahun lamannya..takut berdosa...

dijah said...

sdr AJ...izin sy link kan blog hebat ni..

Tifani Teh said...

kenapa meraih pembaca?
menulis kerana nama?

Anonymous said...

Enjoyed a lot! Sasktel phone plans Oriental babes anal Hot babe alabama Angeles los lotto super cialis+erectile+dysfunction Liposuction georgia tummy tuck nj yourliposuction.info Belly dancing lessons houston Give the jew girl toy tucson + soccer + age 3