Thursday, September 01, 2005

tidak

Kepada kebanyakan ibubapa, remaja yang minum arak, yang berzina, yang tidak menutup aurat,yang tidak sembahyang dan yang terlibat dengan apa juga masalah moral adalah anak orang lain. Cuba tanya pakcik sebelah kamu nanti didalam LRT. Nescaya dia akan menceritakan kebaikan anak sendiri sambil mencemuh kelakuan buruk anak orang lain.

Begitu juga dengan anak-anak, ibubapa mereka tidak pernah melakukan kesalahan. Tak percaya tanya anak polis trafik yang kamu kenal samada bapa/ibu mereka makan rasuah.

Maka layaklah Malaya di gelar negara Islam kerana tidak ada siapa pun sebenarnya yang berdosa jika kita menerima pandangan ibubapa dan anak-anak kebanyakan penduduk Malaya.

6 comments:

aida said...

Sesungguhnya saya tidak pernah tidak..

..menyalahgunakan amanah syarikat! (seperti melayari blog ini)

; )

uipts said...

aj
ilmu mantik lojik mu makin tinggi makamnya. kalau aj buat kuliah pasal ilmu ini ramai yang nak ikut serta, sebab aku lihat mereka sering tergaru2 kepala bila membaca lukisan mu dan melihat tulisanmu.

algojo said...

Agaknya bapak kau pun serupa aje bila ada orang kata perangai kau tu busuk!

Lagi satu, aku akan tunggu kau dalam LRT 20,30 tahun akan datang bila anak kau jadi perogol ke, pelacur ke, jadi pembalak haram ke, jadi pemberi rasuah pada polis trafik... dan aku akan tanya pada kau, samada anak kau tu bagus sangat atau tidak!

uipts said...

kenapa algojo?

Anonymous said...

Best regards from NY! »

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP hot naked milfs Universal sport No brainer mortgage Flute lipplate allergic reactionsheadjoint divorce advice Kia czsci Carolina columbia planning retirement south Sony laptop prices