Monday, October 19, 2009

dua nota kecil dari seorang orang besar

-kempen islamisasi yang dilakukan oleh ketua pemerintah yang lepas nampaknya mula memberikan kesan. contohnya; banyak bayi mula dihantar kemasjid-masjid untuk diperlihara bagi menjamin kesenambungan islamnya. sangkut dipagar,tinggal di tandas adalah tanda betapa segeranya mereka mahu bayi tersebut diberi ajaran islam yang sebenarnya (mengikut kacamata pemerintah)-rujuk berita akhbar-

kita tunggu keputusan ujian DNA bagi mengetahui keturunan mereka bagi membuktikan keberkesanan kempen satumalaya ketua pemerintah yang ini.

-kajian sains mendapati kebanyakkan lelaki (melayu) malaya berkote pendek.(rujuk kajian sains) buktinya; ketika memandu,mereka gemar mengekori kenderaan hadapan dengan sangat dekat. dalilnya; manusia berkote pendek perlu lebih mengsua-suakan kotenya.

kita tunggu keputusan kajian sains mengenai panjangpendeknya kote para pemerintah kerana mereka agak istimewa. tidak memandu sendiri dan sentiasa diiringi polis trafik.

pendapat peribadi saya adalah,mereka tidak berkote.

13 comments:

Obefiend Weiland said...

hahahah

kalau begitu pemandu NASCAR USA juga semua kontol-kontol la kotenya! semua suka membontot! hahaha

Firol said...

sebelum ni dihantar di sungai, tong sampah dan lubang tandas

Berkesan sungguh Agama Had-hari ni

Jobino said...

uish..

Anonymous said...

Dah 2 entri dalam waktu berehat encik asyik tulis 'benda' tu ja.

Jadi saya yang (pandai juga tau).membuat kesimpulan bahawa 'benda alah' tu sangat penting untuk apa2 maksud/tujuan juga pun

Pak Din said...

ya lah, macam kita menulis cerita...ada cerpen/pan (kisah panjang pendek lah tu)

p/s - saya ni tak ganas tapi saya ada pengganas..AWAS

DeePo said...

:D haha....lucah..!

Astute said...

astaga....sastera lucah...

zizie ali said...

mulai hari ini saya akan cuba mengekori kenderaan hadapan dengan sangat jauh...

Pak Din said...

Tahniah Zizie..tempat duduk anda (kerusi drebar)mesti dah diadjust jauh kebelakang ha ha ha

MOHAMED NOOR OTHMAN said...

Tuan punya cerita jadikan saya ketawa, hilang bosan, hilang ngantuk dan bermotivasi untuk terus menulis. Tema isi dan mesejnya ada dekat kita.

thoyol said...

Pak Jones,

Haha..

Kalu untuk pemerintah, aku rasa berkote tapi tidak berkuasa. Harus dipandu orang lain. Kerja senang..

Haha..

Tak sangka orang pahang ramai yang berkote pendek. Marah betul pak jones kat driver kat sana. Haha..

Pak Din said...

Semalam 26.10.09 hari istimewa Nogori Semilan... Pak din lalu jalan baru Soromban-Kolo Pilah..Pak Din kena marah dek polis trafik bermotosika..kononnyo keto Pak Din ganggu sederet keto2 VVIP yg meluncur laju ko arah Soromban, Pak Din pulo ko Kolo Pilah...Pak Din pun teringat kek Abdullah Jones dan orang Pahang

Anonymous said...

ooo gitu rupe nye maksudnye....terima kasih kpd penggunakote yg berhemah