Thursday, June 18, 2009

fikrah prof. zain shafii



Assalamualikum w.b.t kepada semua pembaca. Di dalam buku ini saya penulis akan membentangkan masalah semasa masyarakat serta persoalan-persoalan semasa masyarakat serta persoalan-persoalan menurut Al-Quran dan masalah kaunseloing sebaya dan kesemua peringkat umur.

Alangkah indahnya penciptaan Allah, seperti penciptaan bumi dan matahari serta isi kandungan bumi ini seperti batu plutonium, simen dan belerang. Manusia sering tertanya-tanya apakah masalah manusia itu sendiri.


Kita amat beruntung kerana dapat mengecapi kemakmuran yg sedia ada hasil penciptaan sains dan cukupnya bekalan makanan. menurut pendapat seorang ahli sains bernama Madonna, bumi ini adalah rata ibarat sekeping papan lapis di atas air sahaja, sebab bumi ini rata dan luas ia tidak jatuh ke bawah dan sudah bi bawah terdamparnya muka bumi ini. Matahari berpusing di atas permukaan bumi dan mengelilingi permukaan bumi ini dengan putaran orbit ikut selatan arah putaran matahari. Bulan merupakan bayangan matahari hasil bayangan air laut dan berpantul ibarat bayangan cermin sahaja. Bulan ialah bayangan matahari (sila rujuk buku tulisan saya bertajuk Matahari Bersembunyi-Petaling).

saya juga akan menceritakan kepada para pembaca bahawa teori evolusi itu luas, bagaimana burung berasal daripada kumbang durian, dan burung pula (burung layang layang) berubah menjadi kelawar, seterusnya menjadi tikus dan seterusnya berubah menjadi tupai dan menjadi cepelai, dan membesar menjadi musang dan musang berevolusi menjadi monyet, monyet baboon seterusnya membesar menjadi unta dan seterusnya menjadi manusia (Sila rujuk baca buku enseklopidia evolusi saya).


Manusia adalah penciptaan evolusi yang paling bijak. Manusia mencipta kapal terbang, tv, telefon, lampu, kapa air dll. Saya telah mencipta 2803+ alat di atas dunia ini. Saya meminta anugerah Nobel Laurette terhadap penciptaan ini.

Manusia yang bijak adalah manusia yang sempurna dan mempunyai akhlak yang mulia. Di samping mencipta, menternak dan bercucuk tanam adalah kerja manusia yang sempurna akal fikiran. Manusia harus mengetahui akhlak-akhlak dan mengerjakannya dengan sempurna. Islam yang menjadi pegangan setiap manusia ke arah yang sejahtera. Di dalam buku ini, kita juga akan menyentuh sinar kaunseling dan Al-Quran. Terhadap beberapa isi kandungan Al-Quran yang perlu kita edit bersama. Contohnya, Nabi Adam di cipta daripada tanah. Ini adalah bertentangan dengan ajaran Sains. Satu lagi isi kandungan yang perlu kita baiki ialah Al-Quran menyatakan manusia jadi drpd segumpal tanah. Ini juga bertentangan dengan ajaran sains. Sebenarnya manusia dijadikan dengan mengadun telur dengan sperma.

Satu lagi ialah tujuh petala langit dan tujuh petala bumi adalah salah. Sebenarnya cakrawala hanya matahari dan bumi dahaja. Kita perlu perfikir secara matang. Kita tidak diminta menerima sesuatu ajaran secara membuta tuli tetapi harus berfikir secara waras.

Di dalam buku kaunseling ini, kita juga akan membicangkan sejarah silam Al-Quran yang salah faktanya. Kita perlu menerima hakikat atau realiti sebenar.

Anak-anak perlu diajar kaedah onani atau sex oral. Kaedah sex ini diperkenalkan oleh Sudirman Arsyad. Jika kanak-kanak mampu onani, mereka akan membesar secara sempurna dan menjadi pasangan yang amat bahagia dan perlu control populasi semasa.


Jika kita tidak mengawal populasi melalui kaedah trend Madonna, kita akan menghadapi masalah kekurangan makanan pada masa tiada matahari kelak atau 'dark age' nanti. Kita perlu teliti dan bersedia akan kedatangan 'dark age' nanti. Kita perlu mempunyai kelengkapan seperti lampu, generator lampu, gas, petroleum, diesel dan bekalan makanan secukupnya. Saya juga mencadangkan manusia manusia membdedah perut ketika mengandung cukup bulan. Ini memuaskan nafsu manusia kerana tidak cacat cela rahim perempuan bahagian vaginanya.

Manusia juga tidak akan lumpuh selama-lamanya. Lumpuh boleh diubat dengan kaedah membuang darah dan diganti dengan darah baru manusia. Kaedah ini menyelamatkan manusia mati sebelum ajal mendatang.

Saya juga menyesyorkan manusia menyalin gigi baru dengan memasukkan gigi palsu ke dalam rahang gigi manusia. Gigi ini amat berharga kepada orang tua sebab tiada gigi. dan pembaca juga boleh menghubungi bahagian gigi untuk menguruskan dan memasang gigi baru.

Ahli sains Islam Madonna adalah yanag bijak mencipta. Saya juga mencipta kereta menggunakan gas dan kereta elektrik. Penciptaan terkini ini adalah membawa kita kepada zaman baru yang bijak. Semua penciptaan ini adalah hadis baru yang tidak bertentangan dengan Islam.

Selain mencipta saya juga menghiburkan manusia dengan lagu lagu berbagai rentak. Jumlah lagu saya adalah 3505 lagu. Manusia perlu menghibur selain daripada bekerja menjadi nafkah.

-bersambung-

9 comments:

Airmas sz said...

kuat sakitnya

Mohamad Farez Abdul Karim said...

hm, bagus juga kalau dia ada blog sendiri.


:)

reverie said...

Musykil. Mengandung scissorian tu tak boleh ke?

thoyol said...

pak jones,

mana jumpa madonna nie??

tengah berguru ker??

Danielle_Corleone said...

aku tunggu sambungan. :-)

John Leh said...

:-)

Hidayah said...

em, bukan nak bg komen, tp ingin btye tntg encik. abdullah jones memg nama btl encik ke? encik ni drh kacukkan ke?

Pegawai Khalwat said...

-bersambung-

hanimomo said...

sarkasma yang indah amat ni.