Tuesday, December 16, 2008

kampong tengah

Mengapa,perempuan-perempuan gemok,apabila berjaya mengikuti program kurus badan,wajip pakai kebaya dan bergaya tonggek buntut diakhbar-akhbar?Apakah maksudnya,mereka kini sedia err.. dituruti dari belakang?

Yang lelakinya pula akan bergaya memakai seluar semasa gemok sambil tersenyum. Apakah maksudnya,setelah melihat kedalam seluar semasa gemok itu dan mendapati apa yang didalam seluar itu tidak ikut kurus lalu mereka gembira?

Mungkinkah ustazah cap obat gigi ada jawapannya?




ps:tiada lagi gaambar diblog ini kerana pertunjukkan kehebatan saya terhad kepada satu dua gambar sahaja.saya tidak selesa pabila kehebatan saya dikongkong jadi sila ke blog TENGOK untuk melihat gambar.

20 comments:

hanimomo said...

Saya setuju.Saya pun terfikir juga.Kenapa ya?

Encik AJ (macam cool bunyinya)teruskan menghiburkan saya dengan tulisan anda. Dah setahun lebih saya ikuti, tak kering gusi tapi banyak entri yang sinis tapi beri ilmu. saya suka.

Hasrul Halid said...

Bukan 'dituruti' Pak Jones oiiii! Lebih tepat kalau di sebut "dibontoti"!

Ahh.. engkau lebih paham apa yang aku maksudkan...

xiiinam751 said...

Masa gemuk dulu usahkan nak tonggek bontot, nak ngambik barang jatuh pun terkial kelelahan....ha...ha...ha..


Saya dah selongkar isi rumah, baru nak bagi salam;
Assalamualaikum...

jawa peranakan said...

itulah namanya KUFUR NIKMAT..

makin Allah beri nikmat dalam bentuk tubuh yang cantik,makin derhaka..makin ditayang segala lurah dan benjolan perbukitan..

benludin said...

nak tau kenapa?

tanya sama itu hud-hud

ah tok said...

Saya rasa itu lumrah dunia.

Saya rasa juga ia ada kaitan dengan 'eye cathing'.

nak gemuk memang senang. Nak kurus balik itu sukar. Itu agaknya mesej yg mereka mau sampaikan. Heh.


.

ShiRah said...

sy juga kurang senang dgn iklan yg membawa khalayak kepada persepsi sebegitu, agak angkuh kerana cuba menunjuk2 di hadapan khalayak. sy rasa, pengiklan perlu ada garis panduan dan moral yg jitu supaya tidak terkebelakang dalam memasarkan produk.

sidra kamar aisa said...

oh! che AJ, janganlah bergurau keterlaluan.

one love said...

kerana kapitalisme! commercial value!

itu saja utk jawapan kenapa...

Ares Bahar said...

Kampung Tengah?

kampung saya di kg Tengah, ingatkan bicarakan tentang itu.hahaha

Weed and Bandages said...

Persoalan yang terlintas dalam minda sesetengah manusia.

tuan tanah said...

Errr... Siapa ustazah cap obat gigi?

ubilepih said...

wa cuma kenal usTADAH bertitle dato,tapi tak tau ape copnya

Azzam Supardi said...

He he he!

benludin said...

ubi,
ustadah tu cop ubat gegat

Artozy said...

teliti sungguh tengok iklan hahaha. bumper to bumper

Soumynona Drawoc said...

Komen daripada Soumynona Drawoc;

*tumbuk perut AJ*

Wah, katang juga perut kamu.

Saya rasa bontot perempuan itu anugerah. Harus ditunjukkan. Kalau tak tunjuk, itu bukan lagi anugerah. Sama seperti anugerah oscar. Siapa yang pernah sorokkan anugerah oscar itu?

wann said...

eleh eksyen tak tau..sebenarnya saya tak nak komen entri ni but what the heck..

there's a saying that goes, 'When you got it, flaunt it'..

perempuan:
dulu takde rupa buntut kira mcm pongkes..
skrg dah bootylicious..semestinya gembira, bergaya dan konfiden..
dan mungkin boleh dpt pasangan..contoh..

lelaki:
itu dalam seluar tidak ikut kurus, saya tak tau la kann..tapi dia pasti gembira sbb sudah bertambah sihat dari segi zahir dan batin..kira boleh perform better..ehemm..betul kan?

maiyang said...

dah nama berhasil, hasilnya orang nak la tengok bagi percaya. kan? kan? sebab masih ramai orang tertipu dengan perempuan yang memakai baju kurung. perempuan berbaju kurung selalu disangka gemuk atau tembam dll.

zuraima maiyang

Son Goku said...

Kesian mereka jadi alat promosi kapitalis-kapitalis tu semua.